Αυξάνουν ως και 35% τους δασμούς στα κινεζικά φ/β οι ΗΠΑ
Κλιμακώνεται η διαμάχη μεταξύ Κίνας-ΗΠΑ, καθώς η Ουάσιγκτον αποφάσισε να αυξήσει του δασμούς στα κινεζικά φωτοβολταϊκά πάνελ, από 19% μέχρι και 35,2%, όπως μεταδίδει η Wall Street Journal.
Σύμφωνα με έρευνα που εκπόνησε το αμερικανικό υπουργείο Εμπορίου, προέκυψε ότι η Κίνα επιδοτεί τα φ/β πάνελ που εξάγει κατά τρόπο που ζημιώνει τους Αμερικανούς κατασκευαστές. Προτείνει μάλιστα την επιβολή πολύ υψηλότερων δασμών -έχει ήδη γίνει η πρώτη αύξηση από το Μάρτιο του 2012- και σε ευρύτερο φάσμα προϊόντων, ώστε να καλύπτονται τόσο τα ίδια τα πάνελ όσο και τα εξαρτήματα που χρησιμοποιούνται για την κατασκευής.
Η οργισμένη αντίδραση της Κίνας ήταν κάτι παραπάνω από αναμενόμενη. Το υπουργείο Εμπορίου της χώρας δήλωσε πως η Ουάσιγκτον «αγνοεί τα δεδομένα» και κατηγόρησε τις ΗΠΑ πως χρησιμοποιούν τους εμπορικούς κανόνες για να προστατεύσουν τη δική τους βιομηχανία. Με την χρήση τέτοιων εμπορικών μέτρων «δεν λύνονται τα αναπτυξιακά προβλήματα της αμερικανικής βιομηχανίας φωτοβολταϊκών» αναφέρει η κινεζική ανακοίνωση.
Σημειώνεται ότι η έρευνα του υπουργείου Εμπορίου Οικονομικών των ΗΠΑ ξεκίνησε κατόπιν καταγγελίας της γερμανικής εταιρείας SolarWorld που έχει εργοστάσιο στο Όρεγκον. Υποστήριξε ότι οι Κινέζοι εξαγωγείς μπορούν και παρακάμπτουν τους δασμούς αναθέτοντας την κατασκευή κάποιων εξαρτημάτων σε άλλες χώρες -κυρίως την Ταϊβάν- ενώ στη συνέχεια η συναρμολόγηση των φωτοβολταϊκών πάνελ γίνεται στην Κίνα.
Οι νέοι δασμοί που προτείνει το υπουργείο Εμπορίου των ΗΠΑ αναμένεται να επιβεβαιωθούν από την κυβέρνηση στις 18 Αυγούστου και στη συνέχεια από την Επιτροπή Διεθνούς Εμπορίου. Η τελική επικύρωσή τους αναμένεται στις 3 Οκτωβρίου