"Άνοιγμα" σε Αμερικανούς επενδυτές για τα πετρέλαια της Μ. Θάλασσας από τον Μπορίσοφ
Διαφάνεια και πληθώρα επενδυτών από τις ΗΠΑ στους διαγωνισμούς εξερεύνησης των υδρογονανθράκων της Μαύρης Θάλασσας υπόσχεται ότι θα φέρει το κεντροδεξιό βουλγαρικό κόμμα GERB, όταν επιστρέψει στην εξουσία.
Μιλώντας την περασμένη Τρίτη σε συζήτηση στρογγυλής τραπέζης για την ενεργειακή ασφάλεια, στο Εμπορικό Επιμελητήριο των ΗΠΑ στην Ουάσιγκτον, ο ηγέτης του GERB και πρώην Πρωθυπουργός της Βουλγαρίας Μπόικο Μπορίσοφ δήλωσε στις αμερικανικές εταιρείες ότι οι υδρογονάνθρακες της Μαύρης Θάλασσας αποτελούν «μεγάλη επενδυτική ευκαιρία» για εκείνες.
Κατά την ομιλία του, ο Μπορίσοφ υπενθύμισε ότι κατά τη διάρκεια της θητείας του στην πρωθυπουργία της χώρας, είχαν συναφθεί συμβάσεις παραχώρησης για το πεδίο Khan Asparuh στη Μαύρη Θάλασσα με τρεις ευρωπαϊκές εταιρείες.
«Δυστυχώς, όταν οι κυβερνήσεις αριστεράς ήρθαν στην εξουσία, πάγωσαν όλες αυτές οι επενδυτικές ευκαιρίες και η Βουλγαρία, καθώς και η ΕΕ, στερούνται της δυνατότητας να εξάγουν φθηνή πρώτη ύλη, αναγκάζοντας έτσι τη χώρα μας να αγοράζει ακριβό ρωσικό αέριο», είπε χαρακτηριστικά ο Μπορίσοφ.
Παράλληλα, ο ηγέτης του GERB ενημέρωσε του Αμερικανούς επενδυτές ότι η Βουλγαρία παρέχει ευκαιρίες για την κατασκευή ατμοηλεκτρικών σταθμών, εξαιτίας του εγχώριου δικτύου ηλεκτρικής ενέργειας της που της επιτρέπει τις εξαγωγές προς την ΝΑ Ευρώπη.
Καταλήγοντας, ο Μπορίσοφ επανέλαβε τη στήριξή του στον Πρωθυπουργό της Πολωνίας για τη δημιουργία μιας Ευρωπαϊκής Ένωσης Ενέργειας.