30% διείσδυση των ΑΠΕ έως το 2030 η επίσημη θέση της Ελλάδας

30% διείσδυση των ΑΠΕ έως το 2030 η επίσημη θέση της Ελλάδας

30% διείσδυση των ΑΠΕ έως το 2030 η επίσημη θέση της Ελλάδας
09 04 2014 | 11:47

Πρόταση της Ελλάδας είναι να αυξηθεί ο στόχος για τη διείσδυση των ΑΠΕ έως το 2030 από το 27% στο 30%.

Αυτό γνωστοποίησε ο υπουργός ΠΕΚΑ, Γιάννης Μανιάτης, μιλώντας σήμερα στην ημερίδα της ΕΛΕΤΑΕΝ για τους στόχους του 2030.

Ο υπουργός ανέφερε παράλληλα ότι η Ελλάδα αποδέχεται την πρόταση της Κομισιόν για μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά 40% ως το 2030 ενώ για το θέμα της εξοικονόμησης ενέργειας, ο κ. Μανιάτης σημείωσε ότι ο στόχος θα πρέπει να οριστεί σε 30% καθώς και ότι η απόφαση θα πρέπει να ληφθεί τώρα και όχι το επόμενο εξάμηνο.

Εξάλλου, ο κ. Μανιάτης είπε ότι για την Ελλάδα οι στόχοι της ενεργειακής πολιτικής ως το 2030 περιλαμβάνουν 100% εισαγωγή των έξυπνων μετρητών ηλεκτρικής κατανάλωσης, σε όλους τους Έλληνες καταναλωτές και 100% ηλεκτρική διασύνδεση όλων των νησιών.

Οι στόχοι αυτοί θα περιλαμβάνονται και στον μακροχρόνιο ενεργειακό σχεδιασμό που αναμένεται να ολοκληρωθεί το επόμενο δίμηνο.

Ο υπουργός ΠΕΚΑ ανέφερε ότι προτεραιότητες της ελληνικής Προεδρίας αποτελούν η προστασία των ευάλωτων καταναλωτών και η παροχή φθηνής ενέργειας στην ευρωπαϊκή βιομηχανία, ζήτημα στο οποίο η ελληνική βιομηχανία είναι σε πολύ πιο δυσμενέστερη θέση σε σχέση με την ΕΕ καθώς το κόστος στη χώρα είναι 20- 30% πάνω από το μέσο ευρωπαϊκό.

Σημείωσε ωστόσο ότι τα τιμολόγια δεν αντικατοπτρίζουν μόνο το ενεργειακό κόστος αλλά και τις λοιπές επιβαρύνσεις από τέλη και φόρους που αποτελούν το 30- 40% του τιμολογίου. Ο κ. Μανιάτης σημείωσε ότι οι ΑΠΕ βοηθούν την Ευρώπη να μειώσει την ενεργειακή εξάρτηση από εισαγωγές, η οποία σύμφωνα με τις προβλέψεις θα αυξηθεί τα επόμενα χρόνια.

ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

NEWSROOM