Μ.Τρεμόπουλος: "Όχι" στις επεκτάσεις φυσικού αερίου στη Ρεβυθούσα
Η νησίδα της Ρεβυθούσας, στην Πάχη Μεγάρων, δεν αντέχει και άλλες εγκαταστάσεις υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), αν θέλουμε να εκπληρώνει στοιχειώδεις όρους ασφάλειας. Η διαπίστωση αυτή αποτελεί το βασικό άξονα της ερώτησης που κατέθεσε στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ο Ευρωβουλευτής των Οικολόγων Πράσινων Μιχάλης Τρεμόπουλος.
Η ερώτηση αφορά τη δημοπράτηση από τη ΔΕΣΦΑ νέων δεξαμενών αποθήκευσης υγροποιημένου φυσικού αερίου LNG χωρητικότητας 95.000 κυβικών μέτρων. Όπως ανέφερε ο Μ.Τρεμόπουλος, το υγροποιημένο φυσικό αέριο απαιτεί πολύ υψηλές πιέσεις για τη διατήρησή του και δημιουργεί ιδιαίτερα μεγάλους κινδύνους έκρηξης και πυρκαγιάς σε περίπτωση ατυχήματος ενώ για την εγκατάσταση δεν έχουν κατατεθεί μελέτες ασφάλειας ή εκτιμήσεις, ούτε για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις ούτε για τους κινδύνους σοβαρού βιομηχανικού ατυχήματος που εγκυμονεί η υπερφόρτωση της νησίδας με νέες εγκαταστάσεις.
Στη νησίδα Ρεβυθούσα στον κόλπο της Πάχης λειτουργούν ήδη:
· δύο αποθήκες 65.000 m3 LNG συνολικής δυναμικότητας 130.000 m3 LNG
· μία μονάδα ηλεκτροπαραγωγής 15,5 MW
· λιμενικές εγκαταστάσεις εκφόρτωσης υγροποιημένου αερίου από πλοία έως 135.000 m3
· πλήθος βοηθητικών εγκαταστάσεων.
Σύμφωνα με τον κ. Τρεμόπουλο, ακόμη και οι υπάρχουσες εγκαταστάσεις κινδυνεύουν ανά πάσα στιγμή από μεγάλο βιομηχανικό ατύχημα, καθώς έχουν κατασκευαστεί σε σεισμογενή περιοχή και γειτνιάζουν με το εν λειτουργία στρατιωτικό αεροδρόμιο στην Πάχη. Από τη ΔΕΣΦΑ γίνεται εντατική χρήση των εγκαταστάσεων, καθώς η Ρεβυθούσα αποτελεί τη μοναδική πύλη εισόδου LNG στο δίκτυο της στη Νότια Ελλάδα.
Ο Ευρωβουλευτής των Οικολόγων Πράσινων ρωτά την Ευρωπαϊκή Επιτροπή κατά πόσο θα χρηματοδοτήσει ένα έργο που η ΔΕΣΦΑ δημοπράτησε χωρίς τήρηση των διαδικασιών που προβλέπονται στην Οδηγία «Σεβέζο» (2003/105/ΕΚ) και αν έχουν γίνει έλεγχοι για την ασφάλεια των ήδη υφιστάμενων εγκαταστάσεων στη Ρεβυθούσα.
«Τα βιομηχανικά ατυχήματα είναι από τις χειρότερες μορφές οικολογικής καταστροφής και κανείς δεν έχει δικαίωμα να παίζει με την ασφάλεια των εργαζομένων και των κατοίκων», δήλωσε ο Μιχάλης Τρεμόπουλος. «Το φυσικό αέριο μπορεί να είναι αποδεκτό μόνο ως μεταβατική λύση απεξάρτησης από το πετρέλαιο και το λιγνίτη, και ως γέφυρα προς την καθαρή και ήπια ενέργεια. Οι εγκαταστάσεις του όμως πρέπει να καλύπτουν όλες τις προδιαγραφές ασφαλείας, ιδιαίτερα όταν πρόκειται για υγροποιημένο αέριο, που ενέχει πολύ υψηλότερους κινδύνους. Ακόμη περισσότερο ισχύει αυτό όταν πρόκειται για ήδη επικίνδυνο σημείο όπως το συγκεκριμένο νησάκι στις ακτές της Δυτικής Αττικής, όπου ο κίνδυνος από τη σεισμικότητα συνδυάζεται με τους κινδύνους από την κυκλοφορία πλοίων και αεροσκαφών σε απόσταση αναπνοής. Η προώθηση λοιπόν νέων εγκαταστάσεων χωρίς καν τις απαραίτητες μελέτες επικινδυνότητας που απαιτεί η ευρωπαϊκή νομοθεσία, αποτελεί πράξη βαριάς ανευθυνότητας. Η σπουδή να ανέβει η μετοχική αξία της ΔΕΣΦΑ ενόψει πιθανής ιδιωτικοποίησης, σε καμιά περίπτωση δε μπορεί να δικαιολογήσει παιχνίδια με μια ωρολογιακή βόμβα στη Δυτική Αττική».