Skip to main content
Menu
English edition Live Blog Weekly Issues

Τζώρτζης: Τρέχουμε ήδη business plan, και για τη ΔΕΠΑ υποδομών και για τη ΔΕΠΑ εμπορίας

Τρέχουμε ήδη business plan, τόσο της εταιρείας ΔΕΠΑ υποδομών όσο και της ΔΕΠΑ εμπορίας. Το σκηνικό της επόμενης μέρας για τη ΔΕΠΑ αλλάζει άρδην. Αυτό τόνισε μεταξύ άλλων, μιλώντας στο 4ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών ο Δημήτρης Τζώρτζης, Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΠΑ.

Όπως είπε ο CEO της εταιρείας για το επερχόμενο split, το πλάνο είναι να ψηφιστεί την Πέμπτη 7 Μαρτίου το νομοσχέδιο που έχει κατατεθεί στη Βουλή. Μέσα σε τρεις μήνες πρέπει να ολοκληρωθεί ο διαχωρισμός της ΔΕΠΑ σε Εμπορίας και Υποδομών.

Όσον αφορά τη στρατηγική της ΔΕΠΑ, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας, είναι «να κρατήσουμε όσο μπορούμε τη θέση μας στην Ελληνική αγορά και να αναπτυχθούμε στην «γειτονιά» μας, αλλά και στο international trading, αλλά και να αναπτύξουμε τα «new delivery models», όπως CNG, Small Scale LNG, για παράδειγμα επενδύσεις στην Κρήτη και τη Ρόδο και σε άλλες περιοχές, όπως και προώθηση της χρήσης Φυσικού Αερίου στις μεταφορές (είτε CNG είτε LNG) και στη ναυτιλία».

Σχετικά με τους μεγάλους οφειλέτες ο κ. Τζώρτζης ανέφερε ότι η εταιρεία έχει κάνει όλα τα απαραίτητα νομικά βήματα, αλλά είναι κάτω από ασφαλιστικά μέτρα με την εταιρεία λιπασμάτων ΕΛΦΕ. «Υπάρχει ένα ολόκληρο ‘τμήμα ΕΛΦΕ’, που απασχολείται στη ΔΕΠΑ με το χρέος (επιταγές κλπ). Θέλουμε να κλείσει αυτό το ζήτημα» τόνισε, αποκαλύπτοντας ότι «Διαπραγματευόμαστε την αναγκαστική διαχείριση».

Ο κ. Τζώρτζης ανέφερε πως εν όψει του διαχωρισμού της σε ΔΕΠΑ Εμπορίας και ΔΕΠΑ Υποδομών η ΔΕΠΑ έχει επιταχύνει την είσπραξη οφειλών κάτι που όμως στην περίπτωση της ELFE εμποδίζεται από τα ασφαλιστικά μέτρα.

Ο ίδιος αναγνώρισε πως τα χρέη της λιπασματοβιομηχανίας συμφερόντων Λαυρέντη Λαυρεντιάδη στη ΔΕΠΑ που όπως είπε «ξεπερνούν τα 120 εκατ. ευρώ» θα μεταφερθούν στη ΔΕΠΑ Εμπορίας, κάτι που αναμένεται να επηρεάσει το τίμημα πώλησης της ΔΕΠΑ Εμπορίας κατά την αποκρατικοποίηση της.

Ωστόσο, άφησε να εννοηθεί πως η αναγκαστική διαχείριση της ELFE, η οποία σχεδιάζεται προσεκτικά, ως το τελευταίο μέτρο που μένει, αλλά χρειάζεται προσοχή στο θέμα των ευθυνών.

Για τα διεθνή ενεργειακά πρόζτεκτ είπε: Οι πρώιμες μελέτες έδειξαν ότι το έργο του EastMed είναι οικονομικά και τεχνικά βιώσιμο, έχει επιβεβαιωθεί πλέον ότι υπάρχει αέριο, πιστεύουμε σε αυτό το ενεργειακό πρότζεκτ και το στηρίζουμε, ως «project company» (εταιρία Ποσειδώνας, 50% ΔΕΠΑ, 50% Edison).. Τον Μάιο μπαίνει ο πρώτος σωλήνας του IGB, ενώ για τον τερματικό σταθμό FSRU είπε ότι είναι μακρόπνοη επένδυση. Εξετάζουμε τη βιωσιμότητα το έργου και τον δρόμο του υγροποιημένου αερίου προς τα πάνω, δηλαδή οι συγκεκριμένοι σταθμοί (Ρεβυθούσα, FSRU – μοναδικοί δρόμοι για ΥΦΑ προς βορρά) να δώσουν διαφοροποιημένες πηγές προς τα Βαλκάνια, τόνισε.

Όπως είπε ο κ. Τζώρτζης, το φυσικό αέριο είναι καύσιμο μετάβασης, καθαρότερο από άλλα καύσιμα. Έχει πολύ λιγότερα NOx και Sox και αρκετά μικρότερο αποτύπωμα CO2 από τους άλλους υδρογονάνθρακες.

Επειδή οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας είναι «στοχαστικές», πρέπει να υποστηρίζονται από θερμικές μονάδες εφεδρείας, ένας ρόλος για μονάδες αερίου, εκτός του ότι θα παραμείνουν ανταγωνιστικές στο ενεργειακό μίγμα για αρκετά χρόνια. Οι στόχοι για διπλασιασμό των ΑΠΕ στο μίγμα δεν μπορούν να επιτευχθούν έτσι απλά, χρειάζονται και έξυπνα δίκτυα ηλεκτρικής ενέργειας, εθνικές και διεθνείς γραμμές διασυνδέσεων, ώστε να διοχετεύεται η πλεονάζουσα ενέργεια, καθώς και τεχνολογίες αποθήκευσης. Στη ΔΕΠΑ δουλεύουμε για την επόμενη μέρα, είπε ο κ. Τζώρτζης. Και συμπλήρωσε: Πιστεύω ότι είμαστε η τελευταία γενιά που καίμε μία θερμίδα καύσιμο για μία θερμίδα θέρμανση. Υπάρχει παγκόσμια τάση για στροφή από βαριά ανθρακούχα καύσιμα προς το μεθάνιο. Και μετά ακολουθεί το υδρογόνο. Η επόμενη γενιά θα ζεσταίνεται με αντλίες θερμότητας, όχι μόνο με ρεύμα, αλλά και με αέριο/συμπαραγωγή.

 



ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

-A +A

Σχετικά άρθρα