Skip to main content
Menu
English edition Live Blog Weekly Issues

Τα επόμενα βήματα για τα εναλλακτικά καύσιμα στην Ελλάδα

Για τα συμπεράσματα που προέκυψαν από το 2nd Ecomobility Conference που διοργάνωσαν το insider.gr και η HAEE αλλά και τα αποτελέσματα πρόσφατων μελετών σχετικά με την ηλεκτροκίνηση και τα εναλλακτικά καύσιμα και τις προοπτικές ανάπτυξής τους στην ελληνική αγορά μιλά ο πρόεδρος της ΗΑΕΕ, Δρ. Κώστας Ανδριοσόπουλος.

Ακολουθεί η συνέντευξη που παραχώρησε στο insider.gr.

Πόσο ώριμη είναι όμως η ελληνική αγορά για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης;

Σίγουρα η αγορά έχει περάσει από διάφορα στάδια και νομίζω ότι έχει γίνει αρκετή δουλειά τελευταία, ήδη συντελούνται κάποιες διαβουλεύσεις από την πλευρά του υπουργείου, από την πλευρά της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας, έτσι ώστε να ολοκληρωθεί το θεσμικό πλαίσιο που θα διέπει τη λειτουργία της αγοράς έτσι ώστε να μπορέσει να αναπτυχθεί η ηλεκτροκίνηση. Επομένως κάποια βήματα έχουν γίνει. Η αγορά η αλήθεια είναι δεν είναι τόσο ώριμη ακόμη έτσι ώστε να μπορούμε να πούμε ότι μπορεί να δεχθεί την ηλεκτροκίνηση στο βαθμό και στον όγκο που θα θέλαμε για να μπορέσουμε να πιάσουμε και στους στόχους που έχουν τεθεί για το 2030 αλλά σε κάθε περίπτωση, οτιδήποτε γίνεται προς αυτή την κατεύθυνση είναι θετικό. Και πάντα πρέπει να έχουμε φιλόδοξους στόχους ώστε να μπορούμε στο τέλος να κάνουμε και ό,τι γίνεται καλύτερο προς αυτή την κατεύθυνση.

Σε καλύτερη μοίρα φαίνεται να είναι το υγραέριο και το φυσικό αέριο ως εναλλακτικά καύσιμα...

Το υγραέριο είναι και ένα προϊόν διύλισης στο οποίο έχουν επενδύσει και οι δύο μεγάλες βιομηχανίες στο χώρο της διύλισης. Και δεδομένου ότι το καύσιμο είναι παρόμοιο με τα υγρά καύσιμα που έχουμε συνηθίσει ως τώρα, παρότι υπόκειται σε κάποια μετατροπή, είναι πολύ πιο ώριμη η αγορά γιατί το έχουμε πολύ περισσότερα χρόνια. Υπήρχε και ένα κίνητρο για τις επιχειρήσεις διύλισης να «κανιβαλίσουν» οι ίδιες τον εαυτό τους όσον αφορά σε αυτό το εναλλακτικό καύσιμο.

Το φυσικό αέριο είναι από μόνο του μετά ένα τελείως διαφορετικό καύσιμο. Προφανώς υπάγεται στο ίδιο κομμάτι της εφοδιαστικής αλυσίδας με το υγραέριο ή τα υγρά καύσιμα εννοώ ότι μπορεί κάποιος να το βρει σε κάποια πρατήρια αν και είναι συγκεκριμένα τα πρατήρια που μπορούν να το διαθέσουν. Πρέπει κάποιος να βρίσκεται κοντά στην πηγή του φυσικού αερίου που θα είναι ένας αγωγός υψηλής ή μέσης πίεσης που μπορεί να υπάρχει (ή όχι) σε κάποιες πόλεις. Επειδή δεν έχουμε φυσικό αέριο σε όλη την Ελλάδα είναι πολύ δύσκολο να αναπτυχθεί η εφοδιαστική αλυσίδα που θα υποστηρίξει την αεριοκίνηση. Οπότε εκεί έρχεται η ηλεκτροκίνηση να συμπληρώσει την εικόνα που θεωρώ ότι ειδικά στα μη βαρέως τύπου οχήματα (επιβατικά κλπ) είναι ο ιδανικός στόχος όλα αυτά να το «γυρίσουν» στην ηλεκτροκίνηση.

Υπάρχει το δίκτυο, πρέπει να αναπτυχθεί περαιτέρω έτσι ώστε να έχουμε και σταθμούς φόρτισης, ιδανικά να υπάρχουν και αρκετοί ταχυφορτιστές οι οποίοι είναι απαραίτητοι για να κάνουν πιο λειτουργικά τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα και να μπορέσει να αναπτυχθεί και η διάδοσή τους. Βέβαια, για να αναπτυχθούν η ηλεκτροκίνηση και όλες οι εναλλακτικές μορφές μετακίνησης χρειάζονται και κάποια κίνητρα. Αυτό το βλέπουμε σε πολλές χώρες στις οποίες υπάρχει κινητικότητα σε αυτό το κομμάτι . Τα κίνητρα μπορεί να είναι οικονομικής φύσεως ή άλλου είδους. Στη χώρα μας έχουν γίνει κάποιες προσπάθειες αλλά είμαστε αρκετά πίσω σε σχέση με ό,τι γίνεται σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες που έχουν αναπτύξει ιδιαίτερα την ηλεκτροκίνηση.

Έχετε κάνει και κάποιες εξειδικευμένες μελέτες στον τομέα αυτό ως HAEE. Πολύ πρόσφατα έχετε ετοιμάσει και ένα policy paper….

Είναι έτοιμο προς διανομή προς όλους όσοι παρακολουθούν τη δουλειά που κάνουμε ως think tank για την ενεργειακή οικονομία. Αφορά αποκλειστικά την ηλεκτροκίνηση. Δείχνουμε κάποια βέλτιστα παραδείγματα που έχουν εξυπηρετήσει τη διάδοση της ηλεκτροκίνησης σε ευρωπαϊκές αγορές, δείχνουμε που βρίσκεται η Ελλάδα σε αυτόν τον τομέα. Επίσης έχουμε εμπλουτίσει το paper και από τα συμπεράσματα που προέκυψαν από το 2nd Ecomobility Conference που συνδιοργάνωσαν το insider.gr με την ΗΑΕΕ, και πιστεύουμε ότι θα είναι ένα εύκολο paper  να διαβαστεί, μια εργασία με κάποιες προτάσεις από την πλευρά της ΗΑΕΕ, που θα βοηθήσουν την περαιτέρω ενεργοποίηση της αγοράς για τη μεγαλύτερη διείσδυση της ηλεκτροκίνησης στην αγορά.

Η μελέτη απευθύνεται σε φορείς, ιδιώτες, policy makers, επιχειρήσεις, κυβερνητικούς φορείς. Θα το διαβάσουν με χαρά, είναι κάτι εύκολο προς ανάγνωση και ελπίζουμε ότι θα βοηθήσει τους φορείς των υπουργείων που εμπλέκονται στον τομέα (Ενέργειας και Μεταφορών) για να μπορέσουν να διαδώσουν περισσότερο το concept της ηλεκτροκίνησης στην ελληνική αγορά.

(Insider.gr)



ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

-A +A

Σχετικά άρθρα