Skip to main content
Menu
English edition Live Blog Weekly Issues

Στο άνοιγμα καταστημάτων προχωρούν ένας ένας οι εναλλακτικοί προμηθευτές – Ποιές είναι οι κινήσεις κάθε εταιρείας

Κωνσταντίνος Φιλίππου

Νέα στρατηγική για τη διεύρυνση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους καταναλωτές, αλλά και για την προσέλκυση νέων πελατών ξεδιπλώνουν οι ιδιωτικές εταιρίας προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου, όσον αφορά τη λιανική πώληση.

Προχωρούν στο άνοιγμα δικών τους καταστημάτων, ενισχύοντας με τον τρόπο αυτό την παρουσία που ήδη έχουν είτε συνεργαζόμενοι με αλυσίδες ηλεκτρονικών και τηλεπικοινωνιακών προϊόντων και υπηρεσιών είτε μέσω των call centers και των ιστοσελίδων τους. Οι ιδιώτες του ρεύματος και του φυσικού αερίου με τις κινήσεις τους αυτές θέλουν να προσαρμοστούν ακόμα καλύτερα όσον αφορά την εξυπηρέτηση των πελατών (ανάγκη που εμφανίζεται και στις έρευνες αγοράς που έχουν κάνει κάποιες εταιρείες), αλλά και να βελτιώσουν τη θέση τους όσον αφορά την προσέλκυση νέων καταναλωτών.

Πρέπει να σημειωθεί ότι η εφαρμογή του κανονισμού για τα προσωπικά δεδομένα (GDPR) έχει δημιουργήσει περιορισμούς στη δουλειά που γίνεται μέσω των call centers και εκτιμάται ότι είναι περισσότερο αναγκαία από ότι παλιά η δυνατότητα του καταναλωτή να βρίσκει λύση στις σχέσεις του με την εταιρεία μέσα από καταστήματα με τη «σημαία» της ίδιας της εταιρείας.

Μεγάλες και μικρότερες εταιρίες του χώρου το τελευταίο διάστημα προχωρούν στα εγκαίνια νέων καταστημάτων σηματοδοτώντας τη νέα τάση στην αγορά παροχής ρεύματος και φυσικού αερίου. Η τάση αυτή είναι πάντως διαφορετική από τη φιλοσοφία επέκτασης μέσω καταστημάτων, ως βασικό κανάλι προώθησης των πωλήσεων, που είχαν εξαρχής κάποιες εταιρείες, όπως η ΚΕΝ και η WATT+VOLT, οι οποίες από την πλευρά τους συνεχίζουν επίσης να ανοίγουν και νέα καταστήματα.

Οι νέες κινήσεις των εταιρειών:

Ο Ήρων πρόκειται να ανοίξει το πρώτο κατάστημά του στην Αθήνα, στη Λεωφόρο Κηφισίας 140 με την επίσημη πρεμιέρα του να έχει προγραμματιστεί για τις 10 Ιουνίου. Η εταιρία – μέλος του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ διαθέτει ήδη δύο άλλα καταστήματα στη Θήβα και το Ηράκλειο της Κρήτης.

Η ΖeniΘ, η γνωστή εταιρία προμήθειας φυσικού αερίου, η οποία εδώ και ενάμιση χρόνο δραστηριοποιείται και στη λιανική ρεύματος, κατεβαίνει στην Αττική λειτουργώντας επίσημα από τις 8 Ιουνίου κατάστημα στην Κηφισιά, στην οδό Κασαβέτη 4. Η ΖενίΘ που είχε κύριο αντικείμενο την παροχή φυσικού αερίου στη Θεσσαλονίκη και τη Θεσσαλία έχει ήδη σημεία πώλησης, τρία στη συμπρωτεύουσα και από ένα (σύνολο τέσσερα) στις πρωτεύουσες των νομών της Θεσσαλίας.

Πρόσφατα στη Θεσσαλονίκη, στις 21 Μαίου εγκαινίασε κατάστημα (Πλατεία Τσιμισκή) και η Elpedison.  Αυτόνομο κατάστημα διαθέτει η εταιρία και στην Κηφισιά στη Λεωφόρο Κηφισίας 283. Η Elpedison τρέχει επίσης και την ανάπτυξη της μέσα από shop inshop καταστήματα σε αλυσίδα σούπερ μάρκετ.

Η «Φυσικό Αέριο» (πρώην ΕΠΑ Αττικής), πριν από λίγες μέρες ανέβηκε στη Λάρισα εγκαινιάζοντας κατάστημα στην Ηρώων Πολυτεχνείου 113, ενώ καταστήματα λειτουργεί στην Αθήνα στη Λ. Κηφισίας 108 και στην Καλαμαριά της Θεσσαλονίκης. Η Φυσικό Αέριο (η οποία δραστηριοποιείται έντονα και στην προμήθεια ρεύματος), έχει θέσει ως βασικό στόχο τη διεύρυνση της παρουσίας της στην αγορά φυσικού αερίου της Θεσσαλονίκης και της Θεσσαλίας.

Η WATT+VOLT ανοίγει σε λίγες ημέρες κατάστημα με τα «χρώματά» της στο Χαλάνδρι και σύντομα ακόμα 4 καταστήματα. Η εταιρεία, η οποία όπως προαναφέρθηκε έχει ξεκινήσει πριν από δύο χρόνια σε αυτή τη ρότα, διαθέτει σήμερα 20 καταστήματα σε 18 πόλεις της χώρας.

Η Protergia της Μυτιληναίος τον περασμένο Σεπτέμβριο εγκαινίασε το πρώτο της κατάστημα στη Θεσσαλονίκη ( Μητροπόλεως 53), ενώ ήδη η εταιρία προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου έχει αυτόνομη παρουσία στο Νέο Ηράκλειο Αττικής και στη Νέα Ερυθραία.

Νέα καταστήματα ετοιμάζεται να ανοίξει και η VOLTERRA, η οποία έχει παρουσία μέχρι σήμερα σε 7 πόλεις της χώρας με αντίστοιχο αριθμό καταστημάτων.

Σύντομα ετοιμάζεται να ανοίξει κατάστημα στη Θεσσαλονίκη και η VOLTON, η οποία διαθέτει ήδη παρουσία στην Αθήνα στη Λεωφόρο Συγγρού. Η λογική της εταιρείας είναι ότι τα καταστήματα έχουν νόημα μόνον για την εξυπηρέτηση των καταναλωτών.

Με την ίδια φιλοσοφία κινείται η ανερχόμενη δύναμη του κλάδου NRG, η οποία δεν έχει προγραμματίσει μέχρι τώρα άνοιγμα καταστημάτων, κάτι που θα γίνει όμως σύντομα, σύμφωνα με πηγές της εταιρείας.

Η ΕΛΤΑ Energy από την πλευρά της, έχει ανοίξει ένα αποκλειστικά «ενεργειακό» κατάστημα στο κεντρικό κτήριο των ΕΛΤΑ στην Αθήνα στην Πλατεία Κοτζιά, ενώ την ανάγκη φυσικής παρουσίας την καλύπτει μέσα από τα ταχυδρομικά καταστήματα της εταιρείας σε όλη τη χώρα.

Τέλος η ΚΕΝ, η οποία από την πρώτη μέρα της λειτουργίας της υιοθέτησε την παρουσία στην αγορά μέσω καταστημάτων, έχοντας μέχρι τώρα 29 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα (και στην Αθήνα), φαίνεται ότι έχει καταφέρει να «νοικοκυρέψει» το δίκτυο συνεργατών και το πελατολόγιό της και ετοιμάζεται για περαιτέρω επέκταση.

Τι προσφέρουν τα καταστήματα:

Όπως αναφέρουν στελέχη εταιριών η δημιουργία καταστημάτων στις αγορές ρεύματος και φυσικού αερίου αποδίδεται στους ακόλουθους, κυρίως, λόγους:

1.       Στην ανάγκη ενίσχυσης του brand και εμπέδωσής του σε όλο και περισσότερους καταναλωτές. Οι τελευταίοι θέλουν να ξέρουν τις ιδιωτικές εταιρίες να τις γνωρίζουν μέσα από σημεία πώλησης.

2.      Στον ανταγωνισμό της ΔΕΗ. Η δημόσια εταιρία πέραν του πολυετούς ισχυρού και μέχρι πρότινος μοναδικού ονόματος στην αγορά ρεύματος, έχει παρουσία με τα καταστήματα της στην Ελλάδα.

3.       Στην παροχή εξειδικευμένης εξυπηρέτησης που δεν είναι εύκολο να δώσουν οι συνεργαζόμενες αλυσίδες λιανικής. Όπως για παράδειγμα η επεξήγηση λογαριασμών, ή ακόμη και διακανονισμοί πληρωμής.

4.       Στην πώληση εξειδικευμένων ενεργειακών υπηρεσιών. Για παράδειγμα λύσεις εξοικονόμησης ενέργειας, χορήγηση πράσινων πιστοποιητικών σε επιχειρήσεις.

5.       Στην αντιμετώπιση περιορισμών που θέτει το GDPR για την τηλεφωνική προσέγγιση πελατών.   



ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

-A +A

Σχετικά άρθρα