Ποινική δίωξη κατά 29 στελεχών της ΔΕΗ άσκησε η Εισαγγελία Κοζάνης
Ποινική δίωξη εις βάρος 29 υψηλόβαθμων στελεχών της ΔΕΗ για το αδίκημα της «απιστίας κατ’ εξακολούθηση» άσκησε η Εισαγγελία Κοζάνης την περασμένη εβδομάδα.
Όπως αναφέρει η εφημερίδα Καθημερινή, η εισαγγελία επέβαλε επίσης περιοριστικά μέτρα, όπως η απαγόρευση εξόδου από τη χώρα, ενώ σε έξι στελέχη της Επιχείρησης, μεταξύ των οποίων μέλη του Δ.Σ. της ΔΕΗ, μέλη του συμβουλίου διεύθυνσης και ανώτατα στελέχη των ορυχείων, επέβαλε και χρηματική εγγύηση 10.000 ευρώ.
Η υπόθεση αφορά τον τρόπο που εκτελέστηκαν συμβάσεις έργων στο Λιγνιτικό Κέντρο Δυτικής Μακεδονίας την περίοδο 2003-2011, ο οποίος, σύμφωνα με το κατηγορητήριο, ζημίωνε το Δημόσιο. Εάν η υπόθεση καταλήξει στο ακροατήριο θα εξαρτηθεί από την απόφαση του Συμβουλίου Εφετών Δυτικής Μακεδονίας, όπου και παραπέμφθηκε λόγω διαφωνίας της εισαγγελέως με την απόφαση της ανακρίτριας. Στο μεταξύ, οι δικηγόροι της ΔΕΗ αναμένεται να καταθέσουν αίτημα αναίρεσης των περιοριστικών μέτρων στο συμβούλιο πλημμελειοδικών Κοζάνης.
Η υπόθεση ξεκίνησε με μηνυτήρια αναφορά που άσκησε η γερμανικών συμφερόντων εταιρεία Νilos Hellas κατά του τότε διευθυντή του Λιγνιτικού Κέντρου Κοζάνης κ. Νικολακάκου για τις διαδικασίες ανάθεσης των συγκεκριμένων έργων, οι οποίες, όπως υποστήριξε, διευκόλυναν την ανταγωνίστρια, ελληνικών συμφερόντων, εταιρεία «Ελληνικές Ενώσεις». Αυτή η μηνυτήρια αναφορά έγινε αφορμή να ξεκινήσει μια αυτόματη διαδικασία ελέγχου, που κατέληξε στην ποινική δίωξη των 29 στελεχών με δύο αποφάσεις που έλαβε η ανακρίτρια της Κοζάνης την περασμένη Πέμπτη 28 και Παρασκευή 29 Σεπτεμβρίου.