Skip to main content
Menu
English edition Live Blog Weekly Issues

Π. Χαλάτση: ΕΛΠΕ - Προβληματισμός για την εφαρμογή της οδηγίας για τα ναυτιλιακά καύσιμα

Προβληματισμός επικρατεί στον κλάδο παραγωγής και εμπορίας πετρελαιοειδών αλλά και στους άμεσα και έμμεσα εμπλεκόμενους κλάδους όπως είναι η Ναυτιλία, αναφορικά με την εφαρμογή της  νέας οδηγίας του ΙΜΟ για τα ναυτιλιακά καύσιμα η οποία τίθεται σε ισχύ από τις αρχές του 2020.

Πρόκειται ουσιαστικά για τους νέους παγκόσμιους κανόνες για τις εκπομπές θείου οι οποίοι μειώνουν δραστικά το όριο περιεκτικότητας σε θείο στο 0,5% (δηλαδή από τα 35.000 ppm στα 5.000 ppm). Η προοπτική αυτή έχει θέσει τους πλοιοκτήτες ενώπιον δύσκολων επενδυτικών αποφάσεων καθώς πρέπει να αποφασίσουν ποιόν δρόμο θα ακολουθήσουν, αν θα στραφούν δηλαδή στην εγκατάσταση Scrubbers (η οποία κοστίζει περί τα 4 εκατ. δολάρια), στο Υγροποιημένο Φυσικό Αέριο (για το οποίο απαιτούνται υποδομές οι οποίες δεν υπάρχουν και επενδύσεις σε νέα πλοία) ή σε Χαμηλού Θείου Μαζούτ (LSHFO). 

Την ώρα όμως που οι ναυτιλιακές καλούνται να κερδίσουν το στοίχημα της ανταγωνιστικότητας, ο κλάδος της παραγωγής και της εμπορίας εκφράζει φόβους ότι η αγορά δεν θα είναι έτοιμη το 2020 για αυτή την μετάβαση. Χαρακτηριστική είναι η τοποθέτηση του κ. Βασίλη Παναγόπουλου, ανώτερου διευθυντή Εμπορικών Σχέσεων στα ΕΛΠΕ ο οποίος μιλώντας σε ημερίδα του Ινστιτούτου Διεθνών Σχέσεων την Πέμπτη σημείωσε ότι «ο παγκόσμιος στόλος μετρά 70.000 πλοία και χρησιμοποιούνται 195 εκατ. μετρικοί τόνοι καυσίμων (τα 2 εκατ. αφορούν στα πλοία στην Ελλάδα). Για να τοποθετηθούν scrubbers σε όλα αυτά θα απαιτούνταν περίπου 30 χρόνια. Είναι ένα θέμα που παραμένει ανοιχτό. Υπάρχει και η εναλλακτική του LNG. Mέχρι το 2025 περί τα 2.000 πλοία θα κινούνται με LNG αλλά τα υπόλοιπα θα χρειαστούν scrubbers, τα οποία έχουν υψηλό κόστος (λειτουργούν σαν μικρά εργοστάσια)».

Αναφερόμενος στην ετοιμότητα της αγοράς γενικότερα, ο κ. Παναγόπουλος σημείωσε ότι «δεν υπάρχουν υποδομές ανεφοδιασμού LNG. Έχουν ξεκινήσει κάποιες ενέργειες, αλλά δεν ξέρω αν θα είμαστε έτοιμοι την 1/1/2020».

Όσον αφορά στην προσαρμογή του ομίλου στα νέα δεδομένα, ο κ. Παναγόπουλος σημείωσε ότι τα ΕΛΠΕ θα συνεχίσουν να παράγουν όλων των ειδών τα καύσιμα, μαζούτ χαμηλής αλλά και υψηλής περιεκτικότητας σε θείο (καθώς η βιομηχανία θα εξακολουθήσει να χρησιμοποιεί και τέτοια). «Τα ΕΛΠΕ θα είναι έτοιμα από 1/1/2020 από πλευράς προϊόντων σε χαμηλή περιεκτικότητα θείου. Δεν μπορούμε να εξασφαλίσουμε ότι θα μπορούμε να παράγουμε το σύνολο των όγκων χαμηλού θείου αλλά και αυτό να μην μπορεί να γίνει, θα κάνουμε κάποιες εισαγωγές και θα καλυφθούν πλήρως οι ανάγκες της ναυτιλίας». 

(Insider.gr)



ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

-A +A

Σχετικά άρθρα