Skip to main content
Menu
English edition

ΟΒΕ: Να πατάξει την παραβατικότητα στην αγορά καυσίμων η κυβέρνηση

Την πάταξη της παραβατικότητας στα καύσιμα ζήτησε από την κυβέρνηση η ΟΒΕ με σημερινή της ανακοίνωση, με αφορμή τη δημοσίευση της έρευνας του ΕΜΠ και τα στοιχεία που κάνουν λόγο για έξαρση των φαινομένων λαθρεμπορίας.

Παράλληλα, η ΟΒΕ καλεί για σοβαρές κυρώσεις στους παραβάτες ώστε να εξυγιανθεί η αγορά και θέτει σειρά ερωτημάτων σχετικά με τα συστήματα εισροών-εκροών και τη χρησιμοποίησή τους.

Αναλυτικότερα, η ομοσπονδία σημειώνει τα εξής:

Στις 10 Οκτωβρίου παρουσιάστηκαν τα αποτελέσματα έρευνας του Πολυτεχνείου για την παραβατικότητα στην αγορά καυσίμων, σε εκδήλωση του Συνδέσμου των Εταιριών Εμπορίας Πετρελαιοειδών.

Σύμφωνα με αυτή, μία στις έξι αντλίες που ελέγχθηκαν σε τυχαίο δείγμα 150 πρατηρίων (το 14,5%), παραδίδουν λιγότερο καύσιμο από αυτό που πληρώνουν οι καταναλωτές, με τις αποκλίσεις να φθάνουν έως και σε 9,5%.
Η κατάσταση έχει επιδεινωθεί σημαντικά σε σχέση με την αντίστοιχη έρευνα που πραγματοποιήθηκε πριν τέσσερα χρόνια, όταν το ποσοστό των προβληματικών αντλιών ήταν 4%.

Όπως τονίστηκε στην εκδήλωση, το 99% των πρατηρίων έχει εγκαταστήσει τα συστήματα εισροών – εκροών αλλά και πάλι η παραβατικότητα αυξάνει αφού δεν γίνεται επεξεργασία και αξιοποίηση των στοιχείων, ενώ δεν έχουν πιστοποιηθεί τα λογισμικά των συστημάτων!

Επί των αποτελεσμάτων της έρευνας η ΟΒΕ επισημαίνει τα εξής:

  1. Ενώ το σύνολο σχεδόν των πρατηρίων έχει εισάγει τα συστήματα εισροών – εκροών, όλα τα άλλα επίπεδα μένουν χωρίς συστήματα ελέγχου.

  2. Πως είναι δυνατόν να μπορεί να εγκατασταθεί το σύστημα σε χιλιάδες πρατήρια και να μη μπορεί να εγκατασταθεί σε 4 διυλιστήρια, σε μερικές εταιρείες, σε κάποιες δεκάδες Σλέπια (πλωτές δεξαμενές μεταφοράς) και στα μεγάλα βυτιοφόρα; Γιατί τόσα χρόνια δίνονται συνεχείς αναβολές; Ποιές είναι εκείνες οι δυνάμεις που επιβάλουν την ασυδοσία στην αγορά;

  3. Με πλήρη εγκατάσταση ηλεκτρονικών συστημάτων παρακολούθησης (εισροών – εκροών, GPS κ.α.)  των ροών καυσίμων σε όλα τα στάδια, ούτε σταγόνα δεν θα μπορούσε να περάσει αναπόγραφη και κανένας δεν θα μπορούσε να διαφύγει από τον αυτόματο έλεγχο στις διαφορές ποσοτήτων.

  4. Τι έχει γίνει με τις εικονικές εξαγωγές που καταλήγουν στην εσωτερική αγορά;

  5. Τι νόημα έχει η συνεχής δημοσιοποίηση παρόμοιων στοιχείων παραβατικότητας όταν δεν λαμβάνονται και τα απαιτούμενα μέτρα πάταξης;

  6. Οι συγκριμένοι παραβάτες γνωστοποιήθηκαν στα ελεγκτικά όργανα ως όφειλαν να κάνουν οι ερευνητές;

  7. Γιατί οι εταιρείες πετρελαιοειδών δεν κατήγγειλαν τη σύμβαση αποκλειστικής συνεργασίας και δεν  αφαίρεσαν αμέσως το σήμα τους από πρατήρια τα οποία έκαναν παράβαση και συνεχίζουν να τα εφοδιάζουν;

  8. Η ΓΓΠΣ εντόπισε, μέσα από τον έλεγχο των στοιχείων που μεταδίδουν τα συστήματα εισροών – εκροών, τις παραβάσεις και αν ναι τι έκανε γι αυτό;

Η ΟΒΕ θεωρεί ότι οι παραβάτες, ιδίως οι κατά συρροή πρέπει να δέχονται αυστηρότατες κυρώσεις και τον πλήρη αποκλεισμό από την αγορά, δεδομένου ότι με τις πράξεις τους μολύνουν την αγορά και οδηγούν σε κλείσιμο τους νόμιμους βενζινοπώλες.

Θα πρέπει να επανέλθει η συνευθύνη των εταιρειών στις σφραγίσεις των οργάνων των πρατήριων, ώστε οι εταιρείες να ελέγχουν τους βενζινοπώλες με τους οποίους έχουν σύμβαση αποκλειστικής συνεργασίας.

Καλούμε την κυβέρνηση να σταματήσει τις διακηρύξεις για πάταξη της παραβατικότητας στην αγορά και να την πατάξει πραγματικά επιβάλλοντας παράλληλα την εγκατάσταση σε κάθε σημείο, ακόμη και στις ιδιωτικές εταιρείες μεταφορών και έργων, ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου, άμεσα συνδεδεμένα με τα κεντρικά κρατικά όργανα έλεγχου της διακίνησης καυσίμων.



ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

-A +A