Μητσοτάκης: Οι επιδοτήσεις καλύπτουν το 90% των νοικοκυριών με κυμαινόμενα τιμολόγια
Επιστρέφοντας στις κυριακάτικες αναρτήσεις με την εβδομαδιαία ανασκόπηση του κυβερνητικού έργου μετά τη σύντομη εορταστική ανάπαυλα, ο πρωθυπουργός ,Κυριάκος Μητσοτάκης έδωσε μία δέσμευση για το νέο έτος. «Το κυβερνητικό έργο θα παραμείνει έντονο και πολυεπίπεδο, ώστε μέρα με τη μέρα κάτι να αλλάζει και να γίνεται η ζωή όλων των πολιτών καλύτερη. Αυτό βέβαια σημαίνει και μεγάλες ανασκοπήσεις, οπότε να είστε προετοιμασμένες και προετοιμασμένοι! Ξεκινώ λέγοντάς σας καλημέρα και καλή χρονιά και από εδώ!», ανέφερε ο Πρωθυπουργός.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης αναφέρθηκε και στα ενεργειακά επισημαίνοντας πως και τον Ιανουάριο θα υπάρξει έκτακτη στήριξη για τις καταναλώσεις ρεύματος για τους οικιακούς καταναλωτές ηλεκτρικής ενέργειας και τους δικαιούχους Κοινωνικού Οικιακού Τιμολογίου.
«Η ενίσχυση αφορά κύρια και μη κύρια κατοικία, χωρίς εισοδηματικά κριτήρια και ανεξαρτήτως παρόχου, καλύπτοντας έτσι περίπου το 90% των νοικοκυριών με κυμαινόμενα τιμολόγια ρεύματος. Το συνολικό κόστος της στήριξης αυτής ανέρχεται σε 20,9 εκατ. ευρώ.
Παραμένοντας στο ενεργειακό πεδίο, φέτος επαναλαμβάνουμε μία από τις πιο επιτυχημένες πρωτοβουλίες μας, το πρόγραμμα «Εξοικονομώ 2025», που προσφέρει σε χιλιάδες νοικοκυριά τη δυνατότητα να βελτιώσουν ενεργειακά τα σπίτια τους. Με τον τρόπο αυτό, όχι μόνο μειώνονται οι ενεργειακές δαπάνες και αναβαθμίζεται η ποιότητα ζωής των πολιτών, αλλά ενισχύεται και η εθνική προσπάθεια για την πράσινη μετάβαση. Το πρόγραμμα, με συνολικό προϋπολογισμό 434 εκ. ευρώ, καλύπτει επιδοτήσεις από 50% έως και 100% για ενεργειακή αναβάθμιση. Οι πόροι θα κατευθυνθούν κυρίως σε ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, όπως οικογένειες με ΑμεΑ, πολύτεκνες οικογένειες, ευάλωτα νοικοκυριά καθώς και σε περιοχές που έχουν πληγεί από φυσικές καταστροφές.
Επιπλέον, την επόμενη εβδομάδα θα ξεκινήσει η υποβολή αιτήσεων και για το πρόγραμμα «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα», με προϋπολογισμό 223,2 εκ. ευρώ. Δεν είναι όμως τα μόνα προγράμματα του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας για το 2025. Θα υλοποιηθούν άλλα πέντε για την ενεργειακή αναβάθμιση σε σχολεία, νηπιαγωγεία, παιδικούς σταθμούς, ΔΕΥΑ, ορεινά τουριστικά καταλύματα και λοιπές επιχειρήσεις, με συνολικό προϋπολογισμό πάνω από 250 εκ. ευρώ. Και τα 7 προγράμματα εντάσσονται στο Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0» με τη χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης-Next Generation EU», πρόσθεσε.