Μια πολύ ενδιαφέρουσα πραγματικότητα μέσα από τη συνάντηση της ΠΟΣΠΗΕΦ
Το Σάββατο είχε στη Θεσσαλονίκη την ετήσια συνάντησή της η Πανελλήνια Ομοσπονδία Φωτοβολταϊκών Παραγωγών (ΠΟΣΠΗΕΦ). Ήταν μια πολύ ενδιαφέρουσα εκδήλωση, με σημαντικές θεματικές παρουσιάσεις από τις 2:30 το μεσημέρι έως τις 8:30 το βράδυ, οπότε και ξεκίνησε το δείπνο. Για τις επίσημες παρουσίες και τα όσα ελέχθησαν θα διαβάσετε σε άλλο ρεπορτάζ.
Ωστόσο πρέπει να σημειώσουμε το τεράστιο πλήθος επενδυτών που παραβρέθηκε (γύρω στα 500 άτομα), φτάνοντας στη Θεσσαλονίκη, οι περισσότεροι, από όλα τα μέρη της Ελλάδας, με τον κύριο όγκο βέβαια να έρχεται από τους νομούς της Βόρειας Ελλάδας.
Η τόσο μεγάλη παρουσία και συμμετοχή, και το γεγονός ότι εκπροσωπεί τόσο μεγάλο πλήθος μικρών και μεσαίων (κατά κύριο λόγο) επενδυτών, είναι προφανώς και η δύναμη της Ομοσπονδίας σε συνδικαλιστικό επίπεδο, δηλαδή στην προώθηση και διεκδίκηση αιτημάτων, όπου, όπως έχει δείξει και η μέχρι σήμερα πορεία, δεν τα πάει και άσχημα…
Εκείνο πάντως που καταλάβαινε όποιος βρέθηκε το Σάββατο στο Porto Palace της συμπρωτεύουσας είναι ότι αυτή τη στιγμή την ελληνική επαρχία έχει καταλάβει ένα ισχυρό επενδυτικό κύμα που αφορά τα φωτοβολταϊκά. Μιλάμε για χιλιάδες ανθρώπους που έχουν εμπλακεί ή φιλοδοξούν να εμπλακούν σε τέτοιου τύπου τοποθετήσεις. Παρά τις δυσμενείς εξελίξεις σε ότι αφορά το κόστος κατασκευής και τα πολλά προβλήματα στο δίκτυο, όλο και περισσότεροι αναζητούν τρόπους να κατασκευάσουν πάρκα. Τα ομαδικά αιτήματα και οι ενεργειακές κοινότητες έχουν τόσο μεγάλο πλήθος που αν καταμετρηθούν συστηματικά θα κάνουν τους πάντες να τρίβουν τα μάτια τους.
Υπό αυτή την έννοια, μιλάμε για ένα φαινόμενο ενθαρρυντικό κατά βάση, που χρειάζεται όμως προσοχή από όλους γιατί τα αδιέξοδα είναι ορατά. Την πολιτεία, τους διαχειριστές, το ρυθμιστή, τους φορείς του κλάδου αλλά και τους ίδιους τους μικρομεσαίους επενδυτές. Πρέπει να κοιτάζουν μπροστά, να διαβάζουν τις εξελίξεις, να βλέπουν και τα macro της ενέργειας, όχι μόνον τα micro…