Skip to main content
Menu
English edition Live Blog Weekly Issues

Κανονισμός Tar: Στερεύει ο χρόνος, πιο κοντά οι αυξήσεις στις ταρίφες της Ρεβυθούσας - Αντιδρούν οι χρήστες στη διαβούλευση

Χρήστος Στεφάνου

Μέχρι τις 31 Μαΐου θα πρέπει να έχει εκδοθεί το ΦΕΚ του νέου κανονισμού τιμολόγησης φυσικού αερίου που θα πρέπει να έχει προσαρμοστεί στο νέο ευρωπαϊκό κανονισμό TAR, προκειμένου να ξεκινήσει να εφαρμόζεται από την 1η Ιανουαρίου 2020. Ωστόσο, όπως φάνηκε και στο πλαίσιο της διαβούλευσης, δημιουργείται πρόβλημα για τους χρήστες αφού τα τέλη χρήσης της Ρεβυθούσας αυξάνουν, με δεδομένο ότι η κοινωνικοποίησή της μειώνεται από το 75% στο 40%. 

Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με την πρόταση που είχε καταθέσει ο ΔΕΣΦΑ και είχε το Μάρτιο απορριφθεί από τον ACER, τα τέλη χρήσης της Ρεβυθούσας και η χρέωση μεταφοράς από το τερματικό, θα ισούτο με τη χρέωση μεταφοράς από τα σημεία εισόδου με αγωγό, ενώ μεγαλύτερο μέρος των επιτρεπόμενων εσόδων κοινωνικοποιείτο στα τιμολόγια μεταφοράς στα εθνικά σημεία εξόδου, λαμβάνοντας υπόψη τη συμβολή του τερματικού σταθμού ΥΦΑ στην εξισορρόπηση του φορτίου του εθνικού συστήματος, στην ασφάλεια του εφοδιασμού και στη διευκόλυνση της εισόδου νέων προμηθευτών στην αγορά φυσικού αερίου. Στο πλαίσιο αυτό μάλιστα ο ΔΕΣΦΑ είχε εισηγηθεί έκπτωση 100% για τη συμβολή στην ασφάλεια εφοδιασμού, όπως ισχύει για τις χώρες της Βαλτικής ωστόσο τελικά η έκπτωση που προωθείται είναι μόλις 10%. 

Οι επαφές για το φλέγον θέμα που κινδυνεύει να υπονομεύσει την ανάπτυξη της χρήσης του υγροποιημένου φυσικού αερίου αλλά και τις δυνατότητες που ανοίγονται για μεγαλύτερη ρευστότητα και εξαγωγές αερίου από τη χώρα μας προς την ευρύτερη περιοχή, αναμένεται να ενταθούν τις επόμενες ημέρες. Το βασικό επίμαχο ζήτημα που αναμένεται και να καθορίσει την έκβαση της υπόθεσης αφορά  στο ποιες είσοδοι θα ομαδοποιηθούν και πως θα επηρεαστούν οι συμμετέχοντες. 



ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

-A +A

Σχετικά άρθρα