Skip to main content
Menu
English edition Live Blog Weekly Issues

Φουλ της ιδιωτικοποίησης για ΔΕΠΑ Εμπορίας και Υποδομών, με πώληση έως και 100% των μετοχών – Οκτώβριο το νομοσχέδιο

Κωνσταντίνος Φιλίππου

Τέλος εποχής για τη κρατική ΔΕΠΑ, καθώς η ηγεσία του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας φέρεται να προκρίνει σενάριο της κατά 100%πώλησης των μετοχών του δημοσίου στην Εμπορία και τις Υποδομές.

Ταυτόχρονα, συστήνει και τρίτη εταιρία στην οποία θα περάσουν οι συμμετοχές της επιχείρησης στις εταιρίες που τρέχουν τα μεγάλα διεθνή επενδυτικά σχέδια σε αγωγούς μεταφοράς φυσικού αερίου.

Ειδικότερα, και όπως αναφέρουν πηγές, η ΔΕΠΑ θα είναι τελικά η πρώτη εταιρία για την οποία θα ξεκινήσουν οι διαδικασίες αποκρατικοποίησης και μάλιστα με το ελληνικό δημόσιο να αποχωρεί πλήρως από τις δύο επιχειρήσεις που προβλέπει ο νόμος Σταθάκη, τη ΔΕΠΑ Εμπορίας και ΔΕΠΑ Υποδομών.

Μάλιστα ο υπουργός ΠΕΝ Κωστής Χατζηδάκης, προσθέτουν πληροφορίες πρόκειται στο νομοσχέδιο για τις αλλαγές της λειτουργίας της ΔΕΗ που θα φέρει στις αρχές του επόμενου μήνα στη Βουλή, να συμπεριλάβει διατάξεις με τις οποίες θα τροποποιεί το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο.

Πιο συγκεκριμένα για τη ΔΕΠΑ Εμπορίας (συμμετοχές σε ΕΠΑ Αττικής, χονδρικό εμπόριο, προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας, αεριοκίνηση, συμβάσεις προμήθειας) το υπουργείο θα προβλέπει τη μεταβίβαση του 100% των μετοχών της στο ΤΑΙΠΕΔ και την εξολοκλήρου ιδιωτικοποίηση της. Στο τρέχον θεσμικό πλαίσιο ορίζεται η μεταβίβαση και πώληση 50% συν μία μετοχή.

Στη ΔΕΠΑ Υποδομών (συμμετοχές σε ΕΔΑ Αττικής, ΕΔΑ ΘΕΣΣ και ΔΕΔΑ) θα μεταβιβάζεται στο Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων ποσοστό μετοχών της τάξης του 66%, λένε κάποιες πληροφορίες, χωρίς όμως να αποκλείεται και του 100%, σηματοδοτώντας έτσι την επιθετική της πολιτική στον τομέα των δικτύων και των υποδομών. Σε αντίθεση με την προηγούμενη κυβέρνηση που είχε περάσει μέσα από το νόμο την πώληση ποσοστού κάτω από το 49%.

Μία ακόμη αλλαγή είναι, λένε πηγές, η σύσταση εταιρίας στην οποία θα περάσουν οι συμμετοχές της ΔΕΠΑ στις εταιρίες που υλοποιούν έργα όπως οι αγωγοί IGB, Poseidon, EastMed, IGI. Στον ισχύοντα νόμο η εταιρία αυτή προβλέπεται να ανήκει στη ΔΕΠΑ Υποδομών.

Οι αλλαγές αυτές αναμένεται να κλειδώσουν τις προσεχείς ημέρες, ενώ σημειωτέον θα πρέπει να επέλθουν και οι αναγκαίοι εταιρικοί μετασχηματισμοί, κάτι που δεν είχε ολοκληρωθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση.



ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

-A +A

Σχετικά άρθρα