Skip to main content
Menu
English edition Live Blog Weekly Issues

Φωτιά στον πληθωρισμό από τις αυξήσεις των υγρών καυσίμων κίνησης και θέρμανσης αλλά και του φυσικού αερίου – Νέες ανατιμήσεις μετά την απόφαση του ΟΠΕΚ

Κωνσταντίνος Φιλίππου

Βαρύτατες είναι οι επιπτώσεις στα νοικοκυριά, τις επιχειρήσεις αλλά και στον πληθωρισμό οι αυξήσεις των τιμών των καυσίμων.

Όπως καταγράφηκε και στον πληθωρισμό που ανακοίνωσε η ΕΛ.ΣΤΑΤ. για τον μήνα Νοέμβριο το κόστος του πετρελαίου κίνησης και θέρμανσης καθώς και του φυσικού αερίου αυξήθηκε υπέρμετρα. Σύμφωνα με τα στοιχεία, κι ενώ ο δείκτης τιμών καταναλωτή ήταν στο 1%, εντούτοις στο φυσικό αέριο αποτυπώθηκε αύξηση σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα κατά 13,1%, στο ντίζελ κίνησης 11,3% και στο πετρέλαιο θέρμανσης 14,7%. Χαμηλότερη ήταν η μέση ανατίμηση της βενζίνης αφού αποτυπώθηκε στο 3,8%.

Οι αυξήσεις αυτές αποδίδονται στις διεθνείς τιμές του αργού πετρελαίου καθώς και των προϊόντων του με βάση τα οποία τα διυλιστήρια και οι εταιρίες εμπορίας τιμολογούν τα καύσιμα. Το μεταφορικό και λειτουργικό κόστος των επιχειρήσεων, που εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τα καύσιμα γνώρισε μεγάλη επιβάρυνση, ενώ ακόμη και το φυσικό αέριο που διατηρεί την «ψαλίδα» σε σχέση με το πετρέλαιο θέρμανσης αυξήθηκε πολλαπλάσια από τον δείκτη τιμών καταναλωτή.

Οι αυξήσεις αναμένεται να συνεχιστούν στην αγορά των υγρών καυσίμων μετά και την απόφαση των κρατών – μελών του ΟΠΕΚ καθώς και άλλων πετρελαιαγωγών κρατών να μειώσουν συνολικά κατά 1,2 εκατ. βαρέλια ημερησίως την παραγωγή. Η τιμή του πετρελαίου Μπρεντ μετά τις ανακοινώσεις της περασμένης Παρασκευής 7 Δεκεμβρίου ξεπέρασε τα 63 δολάρια το βαρέλι. Η αγορά διόρθωσε τις επόμενες μέρες κάτω από τα 60 δολάρια, ωστόσο η κατάσταση παραμένει ρευστή και ευμετάβλητη.

Στην ελληνική αγορά η μεγάλη εξάρτηση από τις εισαγωγές καυσίμων επηρεάζει τις τιμές πώλησης σε εμπορία και λιανική με αποτέλεσμα οι επιχειρήσεις και τα νοικοκυριά να γνωρίζουν πρόσθετα κόστη στις δαπάνες τους. Μία ακόμη ιδιομορφία του τρόπου διαμόρφωσης των τιμών της βενζίνης και του ντίζελ είναι κι αυτή της μεγάλης φορολογικής επιβάρυνσης. 



ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

-A +A

Σχετικά άρθρα