Skip to main content
Menu
English edition Live Blog Weekly Issues

Battilana: Ακρογωνιαίος λίθος των υποδομών του ΔΕΣΦΑ η Ρεβυθούσα - Στόχος μας να εξελιχθεί σε hub LNG στην Νοτιοανατολική Μεσόγειο

Μιχάλης Μαστοράκης

Στην στρατηγική στόχευση του ΔΕΣΦΑ να εξελιχθεί σε σημαντικό παίκτη της ελληνικής αγοράς φυσικού αερίου με πλούσιο και σύγχρονο χαρτοφυλάκιο σε υποδομές και πελάτες αναφέρθηκε ο Διευθύνων Σύμβουλος του Διαχειριστή Nicola Battilana, μιλώντας από το βήμα του Southeast European Energy Forum που διεξάγεται σήμερα στην Θεσσαλονίκη.

Ο ΔΕΣΦΑ, προβαίνοντας σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες τόσο σε ότι αφορά το εσωτερικό της εταιρείας όσο και την συμμετοχή της εταιρείας στην αγορά, επιδιώκει να αναλάβει ηγετική θέση σε μια αναπτυσσόμενη αγορά, όπως είναι η ελληνική αγορά φυσικού αερίου, δεδομένου ότι οι εκτιμήσεις μιλούν για άυξηση της εγχώριας κατανάλωσης κατά 10 bcm ετησίως μέσα στα επόμενα δέκα χρόνια.  

Κάνοντας μια συνοπτική αποτίμηση της πορείας της εταιρείας στους οκτώ μήνες που τελεί υπό νέο καθεστώς, όντας πλέον μια ιδιωτική εταιρεία, αρχικά, τόνισε την συμβολή του ΔΕΣΦΑ στη διαμόρφωση ενός σταθερού και ολοκληρωμένου ρυθμιστικού και κανονιστικού πλαισίου ως απαραίτητη προϋπόθεση για την προσέλκυση και υλοποίηση μεγάλων επενδύσεων. Τέτοια περίπτωση είναι η κατάληξη της διαβούλευσης για τις νέες ταρίφες που τέθηκαν σε ισχύ ήδη από την 1η Σεπτεμβρίου.

Δεύτερος πυλώνας που αποτελεί προσδιοριστικό στοιχείο για την πορεία της εταιρείας σε αυτό το διάστημα των οκτώ μηνών, είναι η επιδίωξη της διοίκησης για την ανασυγκρότησης του ΔΕΣΦΑ στα πρότυπα μιας ιδιωτικής εταιρείας που λειτουργεί και δραστηριοποιείται σε συνθήκες ελεύθερου ανταγωνισμού. Σε αυτή την προσπάθεια αξιοποιείται η εμπερία των περιπτώσεων σε Ιταλία και Αυστρία όπου επιχειρήθηκε κάτι ανάλογο, όπως τόνισε ο CEO του Διαχειριστή.  

Επιπρόσθετα, ιδιαίτερη αναφορά έκανε στο κομμάτι των υποδομών, όπου ακρογωνιαίος λίθος του χαρτοφυλακίου της εταιρείας συνιστά η υποδομή της Ρεβυθούσας και ιδίως οι νέες υπηρεσίες που αναπτύσσονται, όπως είναι το small scale LNG, το LNG bunkering κ.α. Επισήμανε πως πρόκειται για υποδομές που θα ενισχύσουν την διείσδυση του φυσικού αερίου σε νέους τομείς της οικονομίας, όπως είναι οι πλωτές και οδικές μεταφορές και η ηλεκτροπαραγωγή σε νησιά.

Ανέφερε δε, χαρακτηριστικά πως αν μόνο το 20% των μέσων ακτοπλοΐας επιλέξουν ως εναλλακτικό καύσιμο το υγροποιημένο φυσικό αέριο, αυτό θα επιφέρει μια αύξηση της κατανάλωσης της τάξης των 300 εκατομμυρίων κυβικών μέτρων ετησίως. Αυτό δείχνει τις σημαντικές δυνατότητες που διανοίγονται για την αγορά φυσικού αερίου και ιδιαίτερα για το LNG.

Τέλος, ανέφερε πως μέχρι στιγμής η Ρεβυθούσα έχει υποδεχθεί 26 πλοία και αναμένεται να ξεπεράσει τα 50 μέχρι το τέλος του χρόνου, γεγονός που αναδεικνύει τις σημαντικές προοπτικές που ανοίγονται για την μετατροπή της σε hub LNG στην περιοχή της Νοτιοανατολικής Μεσογείου. 



ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

-A +A

Σχετικά άρθρα