Ξεκλείδωσε η «ένεση» των 200 εκατ. ευρώ για τον ΕΛΥΚΩ – Στα επίπεδα των 266 εκατ. ευρώ περιορίζεται το έλλειμμα
«Πράσινο φως» δόθηκε με πρόσφατη υπουργική απόφαση στην πολυαναμενόμενη κρατική ενίσχυση των 200 εκατ. ευρώ για την κάλυψη μέρους του ελλείμματος στον λογαριασμό ΥΚΩ.
Όπως είχε γράψει το energypress, το εν λόγω μέτρο βρίσκεται εδώ και καιρό στα σκαριά, μετά και τις τελευταίες διαβεβαιώσεις των αρμόδιών υπουργείων Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Οικονομικών, ότι επίκειται η σχετική εκταμίευση.
Από την πλευρά τους οι προμηθευτές έχουν αναδείξει σταθερά το πρόβλημα της «τρύπας» στον ΕΛΥΚΩ που προσέγγισε τα 600 εκατ. ευρώ, τονίζοντας ότι λειτουργούν ως de facto χρηματοδότες του μηχανισμού, καθώς το χρηματοοικονομικό κόστος που μετακυλίεται στα ταμεία τους προσεγγίζει τα 40 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση.
Υπενθυμίζεται, ότι το μέτρο της ενίσχυσης του λογαριασμού λήφθηκε για πρώτη φορά το 2024, μετά από το έλλειμμα που δημιουργήθηκε κατά την περίοδο της ενεργειακής κρίσης του 2022, όταν αντλήθηκαν από τον ΕΛΥΚΩ προς το ΤΕΜ 460 εκατ. ευρώ για τη στήριξη των καταναλωτών.
Η απόφαση του ΥΠΟΙΚ για την εκταμίευση των 200 εκατ. έρχεται να προσφέρει μια σχετική ανακούφιση στον Ειδικό Λογαριασμό, περιορίζοντας το έλλειμμα στα επίπεδα των 266 εκατ. ευρώ.
Ωστόσο, η οριστική επίλυση του ζητήματος αποτελεί συνάρτηση της σταδιακής αποκλιμάκωσης του ελλείμματος, με τη λειτουργία των νησιωτικών διασυνδέσεων, γεγονός που αναμένεται να περιορίσει το εύρος των ΥΚΩ.