Οικολόγοι Πράσινοι: Οπισθοδρομικές οι ενεργειακές εξαγγελίες Σαμαρά

Οικολόγοι Πράσινοι: Οπισθοδρομικές οι ενεργειακές εξαγγελίες Σαμαρά

Οικολόγοι Πράσινοι: Οπισθοδρομικές οι ενεργειακές εξαγγελίες Σαμαρά
23 05 2013 | 12:33

Για οπισθοδρομικές εξαγγελίες του Αντώνη Σαμαρά για τα ενεργειακά κάνουν λόγο σε ανακοίνωσή τους οι Οικολόγοι Πράσινοι, τονίζοντας χαρακτηριστικά ότι ο πρωθυπουργός αδυνατεί να κατανοήσει το ενεργειακό μέλλον της Ευρώπης και της Ελλάδας.

Όπως αναλυτικά σημειώνουν οι Οικολόγοι Πράσινοι:

«Πριν λίγες μέρες το Ευρωκοινοβούλιο αποφάσισε ότι πρέπει να μπει δεσμευτικός στόχος για τη διείσδυση Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και για το 2030, σε μια πορεία προς μια οικονομία απαλλαγμένη από τον άνθρακα ως το 2050. Την ίδια στιγμή όμως ο κ. Σαμαράς φαίνεται πως αδυνατεί να κατανοήσει προς τα πού βρίσκεται το ενεργειακό μέλλον της Ευρώπης και της Ελλάδας και αποδεικνύεται προσκολλημένος σε ενεργειακές νοοτροπίες και οπτικές περασμένων δεκαετιών.

Ο πρωθυπουργός θα είχε δίκιο λέγοντας ότι «είναι προς το συνολικό συμφέρον όλης της Ευρώπης να προχωρήσει η εκμετάλλευση των εγχώριων πλουτοπαραγωγικών πηγών» αν αναφερόταν στον αέρα, τον ήλιο, τη βιομάζα, το νερό… Θα αποδεικνυόταν επίσης ειλικρινής η αγωνία του για το κόστος της ενέργειας αν πίεζε για φιλόδοξες πολιτικές εξοικονόμησης ενέργειας η οποία μπορεί να προσφέρει τεράστιο περιθώριο μείωσης του ενεργειακού μας κόστους, που για την ΕΕ υπολογίζεται πως μπορεί να φτάσει τα 250 δις το χρόνο το 2030.

Ο κ. Σαμαράς λησμονεί ότι η Ευρώπη είναι βαθιά εξαρτημένη από το εισαγόμενο πετρέλαιο χωρίς καμιά ουσιαστική δυνατότητα να ελέγξει την τιμή του. Σε ό,τι αφορά την ελληνική πραγματικότητα ας ακούσει τους ειδικούς που εξηγούν ότι τα συνολικά εκτιμώμενα κοιτάσματα πετρελαίου σε Κατάκολο, Πατραϊκό και Ιωάννινα δεν μπορούν να καλύψουν τις εθνικές μας ανάγκες για παραπάνω από 1 χρόνο. Κυρίως, ας ζητήσει πρώτα ολοκληρωμένες μελέτες περιβαλλοντικών, κοινωνικών και οικονομικών επιπτώσεων για τις περιοχές που θα θυσιαστούν στο βωμό του πετρελαίου.

Ξεχνά επίσης ότι η εξόρυξη σχιστολιθικού αερίου, που διαφημίζεται τελευταία από το λόμπυ ορυκτών καυσίμων ως η μαγική λύση για τα ενεργειακά μας προβλήματα, έχει μεγάλες επιπτώσεις στο περιβάλλον, τα υπόγεια ύδατα, τη δημόσια υγεία, ενώ η οικονομική βιωσιμότητα τέτοιων επενδύσεων είναι αμφίβολη σε βάθος χρόνου.

Σε διεθνές επίπεδο γίνεται όλο και περισσότερο σαφές πως η πιο ακριβή ενεργειακή πολιτική είναι να συνεχίσουμε όπως τώρα στο δρόμο των ορυκτών καυσίμων. Γιατί το κόστος τους θα αυξάνεται συνεχώς από τις πολιτικές για την προστασία του κλίματος ενώ εκείνο των ΑΠΕ θα μειώνεται σημαντικά χρόνο με το χρόνο.

Η εποχή της φτηνής και άφθονης ενέργειας έχει περάσει ανεπιστρεπτί. Και όποιος το αντιλαμβάνεται και ετοιμάζει από τώρα τη μετάβαση σε ένα ενεργειακό σύστημα χωρίς ορυκτά καύσιμα, όχι μόνο θα τονώσει την οικονομία και θα δημιουργήσει θέσεις εργασίας, αλλά θα είναι και οικονομικά κερδισμένος».

ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

NEWSROOM