Ιαπωνία: Αύξηση 1,8 GW στα φ/β μέσα σε τρεις μήνες
Αυξημένες ήταν οι επενδύσεις σε φωτοβολταϊκά, στο β’ τρίμηνο, στην Ιαπωνία, σύμφωνα με τα στοιχεία της Cleantechnica.
Στο εξεταζόμενο διάστημα, προστέθηκαν φ/β ισχύος 1,8 GW, κυρίως από εμπορικές εγκαταστάσεις.
«Μοχλός» αυτής της νέας δυναμικής δεν είναι άλλος από τα γενναιόδωρα feed-in tariffs των Ιαπώνων, σημειώνει η Cleantechnica.
Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα, η Ιαπωνία είναι η μία από τις πέντε χώρες παγκοσμίως (μαζί με τη Γερμανία, την Ιταλία, την Κίνα και τις ΗΠΑ) που έχουν ξεπεράσει το ορόσημο των 10 GW από φωτοβολταϊκά. Η ανάπτυξη τέτοιων έργων επιβραδύνθηκε στα μέσα της περασμένης δεκαετίας, εν μέρει εξαιτίας του 10ετούς ενεργειακού προγράμματος της χώρας που έδινε έμφαση στην πυρηνική ενέργεια.
Τώρα ωστόσο, η κυβέρνηση δίνει νέα ώθηση στον κλάδο με την υιοθέτηση ειδικής νομοθεσίας που εγγυάται κίνητρα σε ιδιώτες, ενώ υποχρεώνει τους παρόχους να αγοράζουν ηλεκτρικό ρεύμα από ΑΠΕ για τα επόμενα 20 χρόνια, σε προνομιακή τιμή.
Την ίδια ώρα πάντως έχουν αυξηθεί και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα της Ιαπωνίας, η οποία προσπάθησε να καλύψει με ορυκτά καύσιμα το ενεργειακό κενό που άφησε το κλείσιμο των αντιδραστήρων, μετά από το πυρηνικό ατύχημα στη Φουκουσίμα.