Η στροφή της Γερμανίας σε φ/β και αιολικά πλήττει την RWE
Σε μείωση του μερίσματος στο ήμισυ προχωρά η γερμανική RWE, απόρροια της μείωσης της κερδοφορίας της, την οποία αποδίδει στη μαζική στροφή προς τις ΑΠΕ.
Η διοίκηση της RWE δήλωσε πως θα προτείνει μέρισμα 1 ευρώ για κοινές και προνομιούχες μετοχές στην ετήσια συνέλευση μετόχων, από 2 ευρώ που έδωσε στους μετόχους τον προηγούμενο χρόνο. Παράλληλα, δήλωσε ότι και για τα επόμενα χρόνια θα πρέπει να εξεταστεί πολιτική χαμηλότερων επιτοκίων.
Η RWE πλήττεται από την στροφή της Γερμανίας στην ηλιακή και την αιολική ενέργεια. «Για αυτό το λόγο πολλοί ενεργειακοί σταθμοί στον κλάδο και σε όλη την Ευρώπη δεν είναι πλέον κερδοφόροι για να είναι σε λειτουργία» δήλωσε η RWE τον προηγούμενο μήνα.
Επιπροσθέτως, η φρενήρης ανάπτυξη του σχιστολιθικού αερίου στις ΗΠΑ έχει μετατοπίσει μεγαλύτερα αποθέματα άνθρακα στην Ευρώπη με αποτέλεσμα να καταγράφεται πλεονάζουσα προσφορά. Η εξέλιξη αυτή δημιουργεί ακόμη μεγαλύτερες πιέσεις στην τιμή της ηλεκτρικής ενέργειας, ενώ η οικονομική στασιμότητα στην Ευρωζώνη μειώνει τη ζήτηση.
Η RWE διατηρεί τις προβλέψεις για το 2013 για κέρδη EBITDA στα 9 δισ. ευρώ και κέρδη 2,4 δισ. ευρώ.