ΕΛΛΕΤ: Νέα σειρά εισηγήσεων βιοκλιματικού σχεδιασμού 17 και 21/1
Τις θέσεις της για την ενέργεια, που καθορίζουν ως ένα εκ των δύο βασικών στόχων της αειφόρας ανάπτυξης την «Μέγιστη προώθηση των ΑΠΕ», προβάλει μέσω του νέου κύκλου εισηγήσεών της η Ελληνική Εταιρεία Περιβάλλοντος και Πολιτισμού μέσω:
i. Της διεύρυνση της προσπάθειας ανάπτυξης ΑΠΕ προς στην γεωθερμία υψηλής και χαμηλής ενθαλπίας, μικρά υδροηλεκτρικά και υβριδικά έργα, κυματική και παλιρροιακή ενέργεια.
ii. Της αναθεώρηση του πλέγματος ενισχύσεων/επιδοτήσεων/φοροαπαλλαγών προς την κατεύθυνση της ταχύτητας, απλότητας, αποτελεσματικότητας.
Η Ελληνική Εταιρεία Περιβάλλοντος και Πολιτισμού, αναγνωρίζοντας την κομβική θέση της γεωθερμίας ανάμεσα στις διάφορες ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, είχε οργανώσει ήδη από το Σεπτέμβριο 2008 ημερίδα για το θέμα, με διαπρεπείς ειδικούς τόσο του εσωτερικού όσο και του εξωτερικού. Τότε είχε υπογραμμιστεί η παντελής απουσία σχεδιασμού για την προώθηση της, στην Ενεργειακή Στρατηγική η οποία είχε τότε εκδοθεί από το ΥΠΑΝ.
Στον τελευταίο Εθνικό Ενεργειακό Σχεδιασμό του ΥΠΕΚΑ αναφέρεται ουσιαστικότερα, αλλά πάλι με την τελευταία προτεραιότητα. Και όμως η γεωθερμία χαμηλής ενθαλπίας για θέρμανση/ψύξη κτιρίων, έχει το μικρότερο κόστος λειτουργίας από όλες τις ΑΠΕ, που δεν απαιτεί επιδότηση και -επιπλέον- είναι και η μόνη ΑΠΕ που λειτουργεί σε 24ωρη βάση και άρα μπορεί να αντικαταστήσει τους λιγνιτικούς σταθμούς.
Οι φετινές εισηγήσεις θα λάβουν χώρα στις 17 και 21 Ιανουαρίου.