Δ. Παναγάκος: Εμάς ποιος θα μας αποζημιώσει
Βρισκόμαστε εγκλωβισμένοι, ως επενδυτές, σε μια κατάσταση για την οποία ουδεμία ευθύνη φέρουμε, τονίζει o επικεφαλής της Solar Cells Hellas κ. Δημήτριος Παναγάκος, με αφορμή το θέμα που ανέδειξε σήμερα το Capital.gr για την τροπολογία που αφορά την απεμπλοκή φωτοβολταϊκών επενδύσεων fast track. Όπως τονίζει ο κ. Παναγάκος, η εταιρεία του εμπιστεύτηκε έναν νόμο της ελληνικής κυβέρνησης με υπογραφή από εννέα υπουργούς και τα έργα που σχεδίαζε υπήχθησαν στο νόμο των στρατηγικών επενδύσεων για πάρκα συνολικής ισχύος 300MW.
«Για τα έργα αυτά έχουμε αναλάβει συγκεκριμένες δεσμεύσεις για διατήρηση του εργασιακού δυναμικού στο εργοστάσιο της Πάτρας, έχουμε δεσμευτεί για νέες προσλήψεις και επιπλέον προχωρήσαμε σε μελέτες, δαπανήσαμε χρήματα για αγορές γης, προχωρήσαμε σε συγκεκριμένα έξοδα. Με βάση το νόμο θα έπρεπε σε 45 ημέρες να έχουμε αδειοδοτηθεί, όμως δύο χρόνια μετά και τα έργα δεν έχουν γίνει. Συναντήσαμε απίστευτες καθυστερήσεις από υπηρεσίες και γραφειοκρατία», αναφέρει στο Capital.gr ο κ. Παναγάκος.
Και προσθέτει: «Εμείς δεν αναλάβαμε καμία πρωτοβουλία. Οι εργαζόμενοι και το εργατικό κέντρο της Πάτρας ήρθαν στη βουλή και εξέθεσαν το πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε. Με την τροπολογία που δεν ξέρουμε εάν θα κατατεθεί, μας επιτρέπουν να κάνουμε 60 MW από τα 300MW. Στην πραγματικότητα και πάλι χαμένοι είμαστε. Βρισκόμαστε ενώπιον μιας τεράστιας αδικίας, εμάς ποιος θα μας αποζημιώσει για όλα αυτά», διερωτάται ο επικεφαλής της Solar Cells Hellas.
Ο ίδιος τονίζει ότι στο εργοστάσιο της εταιρείας του γίνονται κανονικά οι πληρωμές και έχει διατηρηθεί το εργατικό δυναμικό. Επίσης απαντά ότι η ένταξη των συγκεκριμένων πάρκων, δε θα επιβαρύνει το κόστος στο ηλεκτρικό σύστημα, καθώς το έλλειμμα του ΛΑΓΗΕ δεν οφείλεται στις ΑΠΕ αλλά στις επιδοτήσεις των μονάδων φυσικού αερίου και στην αποζημίωση που λαμβάνουν ως Αποδεικτικό Διαθεσιμότητας Ισχύος (ΑΔΙ). Αυτά τα χρήματα δημιουργούν το έλλειμμα, το οποίο είναι λογιστικό και όχι πραγματικό, καταλήγει ο κ. Παναγάκος.
(capital.gr)