Οι ΗΠΑ θα διαθέσουν δάνεια 17,5 δισ. δολαρίων για την αλυσίδα εφοδιασμού της πυρηνικής ενέργειας
Το Υπουργείο Ενέργειας των ΗΠΑ ανακοίνωσε την Τρίτη την παροχή υπό όρους δανείων ύψους 17,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων σε επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας και εταιρείες ενέργειας, με σκοπό την αγορά εξαρτημάτων που απαιτούνται για την ενίσχυση της εφοδιαστικής αλυσίδας της πυρηνικής ενέργειας.
Ο υπουργός Ενέργειας των ΗΠΑ, Κρις Ράιτ, δήλωσε στους δημοσιογράφους ότι τα δάνεια θα βοηθήσουν τις ΗΠΑ να επιτύχουν τον στόχο τους για την κατασκευή 10 νέων πυρηνικών αντιδραστήρων μεγάλης κλίμακας έως το 2030, ενδεχομένως επιταχύνοντας το χρονοδιάγραμμα αυτό κατά τρία χρόνια.
Ο κλάδος των πυρηνικών στις ΗΠΑ αντιμετωπίζει δυσκολίες στην προσέλκυση επενδύσεων, καθώς αποτελούν έργα υψηλής κεφαλαιουχικής έντασης, επιρρεπή σε υπερβάσεις κόστους και υπόκεινται σε πολύπλοκους κανονισμούς, επιφέροντας μεγαλύτερα ρίσκα σε σύγκριση με φθηνότερες και ταχύτερες εναλλακτικές λύσεις, όπως το φυσικό αέριο και οι ΑΠΕ.
Για τον λόγο αυτό, τα δάνεια θα βοηθήσουν τις εταιρείες να προμηθευτούν εξαρτήματα όπως δοχεία αντιδραστήρων και ατμογεννήτριες —η προμήθεια των οποίων μπορεί να διαρκέσει χρόνια— και ενδεχομένως να μειώσουν το χρόνο κατασκευής μεγάλων πυρηνικών σταθμών τύπου AP1000.
Σύμφωνα με τον Ράιτ τα δάνεια έχουν προσελκύσει έντονο ενδιαφέρον από τους «hyperscalers» των data centers καθώς και από εταιρείες ενέργειας, καθώς η ζήτηση ηλεκτρικής ενέργειας στις ΗΠΑ εκτινάσσεται με την ταχεία ανάπτυξη των κέντρων δεδομένων για την τροφοδοσία της τεχνητής νοημοσύνης.