Κλάους Λέγκεβι: "Πράσινο Σχέδιο Μάρσαλ" για την Ελλάδα

Κλάους Λέγκεβι: "Πράσινο Σχέδιο Μάρσαλ" για την Ελλάδα

Κλάους Λέγκεβι: "Πράσινο Σχέδιο Μάρσαλ" για την Ελλάδα
13 01 2013 | 19:54

Ρεαλιστική απάντηση στην κρίση θεωρεί ο Κλάους Λέγκεβι, καθηγητής των Πολιτικών Επιστημών στο Πανεπιστήμιο του Εσεν, την εφαρμογή ενός οικολογικού «Σχεδίου Μάρσαλ» για την Ελλάδα.

Σε συνέντευξή του στο ΒΗΜΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ και το δημοσιογράφο Νίκο Χειλά, ο Λέγκεβι, εξηγεί ότι ένα τέτοιο «πράσινο» Σχέδιο Μάρσαλ σημαίνει «επενδύσεις στην Ελλάδα με χρήματα των διαρθρωτικών ταμείων της Κοινότητας και της ευρωπαϊκής τράπεζας ανάπτυξης, που θα διατεθούν όχι για την προέκταση των παλιών υποδομών, όπως οι αυτοκινητόδρομοι, αλλά για τη δημιουργία νέων που θα στηρίζονται σε εναλλακτικές πηγές ενέργειας. Σε αυτό θα συμμετείχαν σίγουρα ευχαρίστως πολλοί τεχνικοί και επιστήμονες, που αντί να τρέχουν, όπως σήμερα, για δουλειά στο Βερολίνο ή στη Στοκχόλμη, θα μπορούσαν να μείνουν στην Ελλάδα».

Ερωτηθείς για την περίπτωση του Project Helios και για το κατά πόσο η υλοποίησή του θα ήταν οικολογική, ο Λέγκεβι επισημαίνει:

«Φυσικά και είναι οικολογικά. Μην ξεχνάτε ότι η Ελλάδα είναι από τις χώρες με τη μεγαλύτερη εξάρτηση από το πετρέλαιο, ενώ ταυτόχρονα πρωταγωνιστεί στην παραγωγή διοξειδίου του άνθρακα. Αυτό πρέπει να αλλάξει. Ο στόχος θα έπρεπε να είναι η παραγωγή ενέργειας για τις εγχώριες ανάγκες και η εκ νέου βιομηχανοποίηση της χώρας. Ο,τι περισσεύει θα μπορούσε στη συνέχεια να εξαχθεί στις γείτονες βαλκανικές χώρες, που με τον τρόπο αυτόν θα απαλλάσσονταν από την εισαγωγή αερίου από τη Ρωσία. Σε περαιτέρω στάδια, η Ελλάδα θα μπορούσε να συνδεθεί με την ευρωπαϊκή αγορά ενέργειας και να αναπτύξει κοινή ενεργειακή πολιτική με την Τουρκία. Ολα αυτά ακούγονται πολύ "ουτοπικά", κανείς όμως δεν αμφισβητεί τη λογική τους». 

Στη συνέντευξή του ο Λέγκεβι διαφώνησε, τέλος, με τον κάτοχο του εναλλακτικού βραβείου Νόμπελ, Μάνφρεντ Σέερ ο οποίος υποστήριζε ότι η παραγωγή εναλλακτικής ενέργειας για εξαγωγές είναι εξ αντικειμένου αντιοικολογική.

«Σε σύγκριση με το κάρβουνο, το πετρέλαιο και την ατομική ενέργεια, οι ζημιές που προκαλούν τα φωτοβολταϊκά πάρκα είναι ελάχιστες. Αλλά και αυτές θα μπορούσαν να αποφευχθούν σε μεγάλο βαθμό, αν οι Ελληνες δέχονταν να χρησιμοποιήσουν πιο αποτελεσματικά την ενέργεια που έχουν ήδη στη διάθεσή τους. Με την αύξηση του συντελεστή αποτελεσματικότητας θα μπορούσαν να μειώσουν την κατανάλωσή τους, όπως γίνεται ήδη σε άλλες χώρες, κατά 50%. Ετσι θα έκαναν κι αυτοί την ουτοπία πράξη», τόνισε ο Λέγκεβι.

ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

NEWSROOM