ΙΕΑ: Ελάχιστη η πρόοδος στη μείωση των εκπομπών CO2
Το επίπεδο του διοξειδίου του άνθρακα που εκπέμπεται σε παγκόσμιο επίπεδο έχει ελάχιστα αλλάξει την τελευταία 20ετία, εξαιτίας των καθυστερήσεων που παρατηρούνται στις προσπάθειες για τον περιορισμό της ρύπανσης και τη μείωση της χρήσης άνθρακα ως καυσίμου, σημειώνει σε έκθεσή της η Διεθνής Υπηρεσία Ενέργειας (ΙΕΑ).
Όπως επισημαίνει η ΙΕΑ, η έκρηξη που έχει σημειωθεί τα τελευταία χρόνια στην ανάπτυξη των ΑΠΕ λόγω του Πρωτοκόλλου του Κιότο για τον περιορισμό των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου στις βιομηχανικές χώρες, δεν έχει αποφέρει τα αναμενόμενα αποτελέσματα. Αυτό αποδίδεται από την Υπηρεσία κυρίως σε εξελίξεις όπως για παράδειγμα η μείωση των επιδοτήσεων για επενδύσεις στην καθαρή ενέργεια.
«Η προσπάθεια να καθαρίσει το ενεργειακό σύστημα παγκοσμίως έχει σταματήσει», δήλωσε η εκτελεστική διευθύντρια της ΙΕΑ, Maria van der Hoeven.
«Παρά τις πολλές συζητήσεις με τους ηγέτες του κόσμου, και παρά την έκρηξη στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας κατά την τελευταία δεκαετία, η μέση μονάδα παραγόμενης ενέργειας σήμερα είναι κατά βάσει όσο βρώμικη ήταν και πριν από 20 χρόνια», προσέθεσε.
Η ΙΕΑ εκτιμά ότι προκειμένου μέχρι το 2020 να υπάρξει η μετάβαση σε ένα καθαρό ενεργειακό σύστημα θα πρέπει να υπάρξουν επενδύσεις 5 τρις. δολ. σε παγκόσμιο επίπεδο.