Έκθεση για τη μείωση ρύπων στο ΕΚ

Έκθεση για τη μείωση ρύπων στο ΕΚ

Έκθεση για τη μείωση ρύπων στο ΕΚ
20 03 2013 | 19:36

Έκθεση πάνω στον "Οδικό Χάρτη" τον οποίο παρουσίασε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και ενέκρινε η ολομέλεια του Ευρωκοινοβουλίου στις 14 Μαρτίου και που αφορά στη μετάβαση της ΕΕ σε οικονομία με περιορισμένες εκπομπές άνθρακα μέχρι το 2050 μέσα από σειρά εναλλακτικών σεναρίων παρουσίασε στο ΕΚ η κυρία Νίκη Τζαβέλα (ΛΑΟΣ). Στην έκθεσή της η Ευρωβουλευτής σημειώνει ότι μέχρι στιγμής παραμένουν διαφωνίες σε ό,τι αφορά τα μέσα τους τρόπους και τους μηχανισμούς για την επίτευξη του στόχου.

Μονόδρομος για την ΕΕ είναι η δραστική μείωση της χρήσης ρυπογόνων ενεργειακών πηγών όπως το πετρέλαιο και το κάρβουνο αν η Ευρώπη θέλει πράγματι να πετύχει το στόχο της μείωσης των εκπομπών διοξειδίου του Άνθρακα κατά 80% μέχρι το 2050. Αναγκαία προϋπόθεση είναι η αύξηση της χρήσης εναλλακτικών πηγών ενέργειας, όπως επισημαίνεται και στον Οδικό Χάρτη.

Οι στόχοι μείωσης των εκπομπών και της κατανάλωσης κατά 20% μέχρι το 2020 είναι σε καλό δρόμο, επισημαίνει η έκθεση, καλώντας την Επιτροπή να προωθήσει το συντομότερο τη μετάβαση σε βιοκαύσιμα 3ης γενιάς, που βασίζονται στα απορρίμματα της γεωργικής παραγωγής.
Το 2010 περίπου τα τρία τέταρτα της ενεργειακής κατανάλωσης της Ευρώπης προέρχονταν από τα ορυκτά καύσιμα, 35% από το πετρέλαιο, 27% από το φυσικό αέριο και 16% από το κάρβουνο και δεν προβλέπεται σύντομη κατάργηση των καυσίμων αυτών, ούτε άλλωστε και της πυρηνικής ενέργειας.

Σε κάθε περίπτωση η διαρκής και αυξανόμενη ανάγκη ηλεκτρισμού σημαίνει ότι δεν μπορεί να αγνοηθεί καμία μέθοδος ηλεκτροπαραγωγής μειωμένης ρύπανσης, όπως η αποθήκευση διοξειδίου του άνθρακα ή η πυρηνική ενέργεια, ενώ κρίσιμη παραμένει η ανακαίνιση των υφισταμένων κτιρίων για να περιορσθούν οι ενεργειακές ανάγκες τους.

ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

NEWSROOM