Skip to main content
Menu
English edition Live Blog Weekly Issues

Π. Χαλάτση: Πρόεδρος Εφοπλιστών - Η Ναυτιλία αντιμετωπίζεται με μηδενική ανοχή

«Οι πιέσεις για την περιβαλλοντική απόδοση των πλοίων είναι δυσανάλογη σε σχέση με το περιβαλλοντικό αποτύπωμα του κλάδου», σχολίασε ο πρόεδρος των Ελλήνων Εφοπλιστών, Θεόδωρος Βενιάμης αναλύοντας τις προκλήσεις για την ελληνική Ναυτιλία εν όψει της εφαρμογής του νέου κανονισμού του Διεθνούς Οργανισμού Ναυτιλίας ( ΙΜΟ) από το 2020.

Μιλώντας σε ημερίδα του Ινστιτούτου Διεθνών Σχέσεων την Πέμπτη με θέμα «Ενέργεια, Μεταφορές και Εμπόριο: Προκλήσεις και Προοπτικές για την Ελληνική Ναυτιλία», ο κ. Βενιάμης σημείωσε ότι όσον αφορά στη μετάβαση από το 2020 σε καύσιμα χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο, υπάρχουν παράμετροι οι οποίες δεν έχουν μελετηθεί όπως είναι η διαθεσιμότητα των καυσίμων, θέματα ασφαλείας κλπ. «Καλούμαστε να επιλύσουμε τα αδιέξοδα των άστοχων νομοθετημάτων», επεσήμανε σχετικά ο κ. Βενιάμης τονίζοντας παράλληλα την ανάγκη να παραμείνει διεθνώς ανταγωνιστική η ναυτιλία προκειμένου να αποτελέσει αναπτυξιακό πόλο τα επόμενα χρόνια. 

Ο πρόεδρος των εφοπλιστών αναφέρθηκε στις προκλήσεις του κλάδου όπως είναι οι τάσεις προστατευτισμού, οι γεωπολιτικοί παράγοντες και οι περιορισμένες χρηματοδοτικές πηγές. Όπως σημείωσε, η παρατεταμένη περίοδος ύφεσης, η επιβράδυνση της παγκόσμιας οικονομίας, η υπερπροσφορά χωρητικότητας (η οποία δημιουργήθηκε κατά την εποχή της ευμάρειας) και η έλλειψη ρευστότητας καθώς έχει «κλείσει η στρόφιγγα του τραπεζικού δανεισμού» δυσχεραίνουν τις συνθήκες για τις ναυτιλιακές επιχειρήσεις. Παράλληλα, πρόσθεσε ότι η ναυτιλία δεν είχε το leasing σαν όχημα καθώς δεν υπήρχε σχετικός νόμος και εξέφρασε την ελπίδα ότι μέσα στις επόμενες δύο εβδομάδες ο σχετικός νόμος θα περάσει από την Βουλή.

Ο κ. Βενιάμης δεν παρέλειψε ωστόσο να αναφερθεί και στην συνεισφορά του κλάδου στην οικονομία η οποία διαμορφώνεται στο 7% του συνολικού ΑΕΠ σημειώνοντας παράλληλα ότι η ελληνική ναυτιλία ελέγχει το 53% του κοινοτικού στόλου και το 23% της παγκόσμιας χωρητικότητας καθώς και το 17% του παγκόσμιου στόλου LNG.

(Insider.gr)



ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

-A +A

Σχετικά άρθρα