Skip to main content
Menu
English edition

Έρχεται νωρίτερα, με λιγότερο αέριο, το καράβι από την Αλγερία - Ποιός θα πληρώσει για τη χρήση ντίζελ στις μονάδες αερίου

Νωρίτερα, στις 3 Φεβρουαρίου αντί για τις 4 έως 6, αναμένεται τελικά να δέσει στη Ρεβυθούσα το καράβι με το αλγερινό LNG, αλλά θα μεταφέρει ποσότητα μικρότερη του αρχικού προγραμματισμού, με 73.000 αντί για 120.000 κ.μ.

Η υπόλοιπη ποσότητα του LNG συν το προγραμματισμένο φορτίο για τη χώρα μας προγραμματίζεται να έρθει με το επόμενο καράβι στις 11 Φεβρουαρίου.

Όλα αυτά ενώ η ζήτηση για ρεύμα παραμένει υψηλή και προβλέπεται να παραμείνει στα επίπεδα αυτά λόγω του ψύχους, ενώ η τροφοδοσία με φυσικό αέριο κρίνεται οριακή.

Όπως αποφασίστηκε στη χθεσινή σύσκεψη, "γύρισαν" από αέριο σε ντίζελ οι μονάδες του Λαυρίου και του ΗΡΩΝΑ που έχουν αυτή τη δυνατότητα, (ώστε να εξοικονομηθούν οι μισές από τις αναγκαίες Μεγαβατώρες), ενώ θα κρατηθεί για αργότερα η αλλαγή καυσίμου στη μονάδα της Κομοτηνής, καθώς έχει θέμα διαθεσιμότητας λόγω του ότι έχουν τελειώσει τα αποθέματά της σε πετρέλαιο.

Πρέπει να σημειωθεί πάντως ότι το επιπλέον κόστος για τις μονάδες της ΔΕΗ από την αλλαγή καυσίμου σε ντίζελ, η ίδια η ΔΕΗ το υπολογίζει μέχρι σήμερα σε περίπου 20 εκατ. ευρώ. Αυτό τουλάχιστον αναφέρει η ΔΕΗ σε επιστολή που απέστειλε, σύμφωνα με πληροφορίες του energypress, στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Ο Κώδικας προβλέπει συγκεκριμένη διαδικασία για την αποζημίωση των μονάδων σε αυτές τις περιπτώσεις και το επόμενο διάστημα οι εταιρείες, δηλαδή η ΔΕΗ και ο ΗΡΩΝ θα υποβάλλουν σχετικά αιτήματα, μαζί με τα παραστατικά, στον ΑΔΜΗΕ για να αποζημιωθούν. Τα στοιχεία αυτά θα αξιολογηθούν καθώς λαμβάνεται υπόψη όχι μόνον η "ονομαστική" ζημιά των μονάδων, αλλά και το αν ανακτούν μέρος της ζημιάς από την αγορά, για παράδειγμα από την υψηλότερη της συνήθους Οριακής Τιμής του Συστήματος.

Το επόμενο ερώτημα είναι ποιός πληρώνει αυτή τη ζημιά των μονάδων που "γύρισαν" σε ντίζελ. Ένα μέρος θα πληρωθεί από τα χρήματα που συγκεντρώνονται στον ΔΕΣΦΑ από το τέλος Ασφάλειας Εφοδιασμού. Το υπόλοιπο μέρος θα κληθούν να το πληρώσουν οι προμηθευτές ρεύματος, συνεπώς η ΔΕΗ, ως προμηθευτής, θα κληθεί να πληρώσει το μεγαλύτερο μέρος της ζημιάς που θα κριθεί ότι έχουν οι μονάδες της του Λαυρίου και της Κομοτηνής.

Όπως έγραψε χθες το energypress, τα διαθέσιμα στοιχεία δείχνουν ότι τα αποθέματα της Ρεβυθούσας επαρκούν μέχρι τις 31 Ιανουαρίου, πράγμα που σημαίνει με βάση τα νέα δεομένα ότι η Ρεβυθούσα θα μείνει άδεια για ένα διάστημα μερικών ημερών ως τις 3 Φεβρουαρίου. Στη συνέχεια θα υπάρξει νέα "αγωνία" μέχρι να έρθει η 11η Φεβρουαρίου για να δέσει το επόμενο καράβι.

Η κατάσταση επιδεινώνεται από το γεγονός ότι η ΔΕΗ έχει θέσει όριο στη χρήση νερών και συνεπώς στη λειτουργία των Υδροηλεκτρικών Σταθμών, ενώ ο ΔΕΣΦΑ ζήτησε να εξοικονομηθούν 60.000 Μεγαβατώρες αερίου (περίπου 30.000 Μεγαβατώρες ηλεκτρισμού) στο διάστημα μέχρι 5 Ιανουαρίου.

Να αναφέρουμε επίσης, ότι ο ΑΔΜΗΕ ανέβαλε τις συντηρήσεις όλων των ηλεκτροπαραγωγικών μονάδων μέχρι τα τέλη Φεβρουαρίου.



ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

-A +A