Skip to main content
Menu
English edition Live Blog Weekly Issues

Δανειακή σύμβαση με την ΕΤΕπ υπέγραψε η ΔΕΠΑ για την κατασκευή πλοίου τροφοδοσίας LNG χωρητικότητας 3000 κ.μ.

Θοδωρής Παναγούλης

Στην υπογραφή της σύμβασης δανειοδότησης με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων προχώρησε, σύμφωνα με πληροφορίες, η ΔΕΠΑ, όσον αφορά την επένδυση που έχει σχεδιάσει για κατασκευή πλοίου τροφοδοσίας LNG.

Είχε προηγηθεί η σύμβαση επιχορήγησης μεταξύ της ΔΕΠΑ και της ΙΝΕΑ (Φορέα Διαχείρισης Χρηματοδοτούμενων Έργων της Ε.Ε.) για το πρόγραμμα BlueHUBS, στο οποίο περιλαμβάνεται η συν-χρηματοδότηση από την Ε.Ε. του πλοίου LNG bunkering, που προτίθεται να κατασκευάσει η ΔΕΠΑ.

Το πλοίο αυτό, χωρητικότητας 3.000 κ.μ. LNG περίπου, θα είναι το πρώτο πλοίο αυτού του είδους στην Ελλάδα και στην Ανατολική Μεσόγειο και θα μπορεί να ικανοποιήσει ανάγκες τροφοδοσίας πλοίων με LNG στο λιμάνι του Πειραιά, ενώ παράλληλα θα είναι σε θέση να μεταφέρει LNG και σε άλλα μεγάλα λιμάνια της χώρας, υποστηρίζοντας στην πράξη τη μετάβαση της Ελληνικής ναυτιλίας στη νέα εποχή υιοθέτησης νέων, περιβαλλοντικά φιλικών καυσίμων.

Όπως είναι γνωστό η ΔΕΠΑ προωθεί συστηματικά τη χρήση του LNG στη ναυτιλία, όντας συντονιστής και εταίρος του επίσης συγχρηματοδοτούμενου από την Ε.Ε. προγράμματος POSEIDON MED II.

Η ΔΕΠΑ θα είναι συντονιστής και εταίρος και του νέου προγράμματος BlueHUBS, το οποίο είναι κοινό πρόγραμμα Ελλάδας και Κύπρου, αποτελεί συνέχεια και εφαρμογή του POSEIDON MED II και έχει σαν αντικείμενο την κατασκευή των πρώτων μέσων τροφοδοσίας LNG για την ικανοποίηση ναυτιλιακών  και άλλων αναγκών στον τομέα των μεταφορών στις δύο χώρες. Το πρόγραμμα, συνολικού προϋπολογισμού περίπου 66 εκατ. €, συγχρηματοδοτείται από την Ε.Ε. σε ποσοστό 30% και θα υλοποιηθεί την περίοδο 2019-2022.

Η χρηματοδότηση από την Ε.Ε. του προγράμματος BlueHUBS υποστηρίχθηκε με κοινή επιστολή 13 Ελλήνων Ευρωβουλευτών τον Ιούνιο του 2018 προς τον Πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής κ. Juncker.

(upd14:00) Ακολουθεί η ανακοίνωση της ΔΕΠΑ

Η ΔΕΠΑ και η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) υπέγραψαν συμφωνία για τη χρηματοδότηση με ποσό έως 20 εκ. ευρώ, της κατασκευής ενός νέου πλοίου τροφοδοσίας LNG για ναυτιλιακή χρήση (LNG bunkering vessel) στην Ελλάδα, που θα έχει έδρα τον Πειραιά.

Πρόκειται για ένα πλοίο χωρητικότητας 3.000 κυβικών μέτρων υγροποιημένου φυσικού αερίου, το πρώτο αυτού του είδους στην Ελλάδα και στην Ανατολική Μεσόγειο, το οποίο θα τροφοδοτείται από τη Ρεβυθούσα και θα ανεφοδιάζει πλοία τόσο στον Πειραιά αλλά και σε άλλα λιμάνια της Ελλάδας και της ευρύτερης περιοχής, υποστηρίζοντας στην πράξη τη μετάβαση της ναυτιλίας σε πιο φιλικά προς το περιβάλλον καύσιμα, όπως επιτάσσουν οι νέοι αυστηρότεροι διεθνείς κανονισμοί. 

Τη συμφωνία υπέγραψαν ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΠΑ, κ. Κωνσταντίνος Δ. Ξιφαράς και ο Αντιπρόεδρος της ΕΤΕπ, κ. Andrew McDowell, παρουσία του Προέδρου Δ.Σ. της ΔΕΠΑ κ.Ιωάννη Παπαδόπουλου,  ο οποίος δήλωσε:

«Η νέα χρηματοδότηση από την ΕΤΕπ – τον μεγαλύτερο επενδυτικό βραχίονα της Ευρώπης - αποτελεί μια ακόμη ψήφο εμπιστοσύνης στις αναπτυξιακές προοπτικές της ελληνικής οικονομίας και επιβεβαιώνει τη σημαντική βελτίωση του επενδυτικού κλίματος. Έρχεται ακόμη να στηρίξει μια κρίσιμη επένδυση στον τομέα του φυσικού αερίου που βρίσκεται στο επίκεντρο των διεθνών εξελίξεων και η οποία συμβάλλει στη μετατροπή της Ελλάδας σε περιφερειακό κόμβο.  

Επιπλέον, πρόκειται για μια «πράσινη» επένδυση που ανοίγει τον δρόμο για πιο «καθαρές» και ανταγωνιστικές θαλάσσιες μεταφορές στην Ανατολική Μεσόγειο, συμβάλλοντας στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της χώρας, σύμφωνα με τους φιλόδοξους στόχους που θέτει το νέο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα.»

Η δανειακή σύμβαση έχει την εγγύηση του Ευρωπαϊκού Ταμείου Στρατηγικών Επενδύσεων –  EFSI / Juncker Plan) και θα καλύπτει το 50% του κόστους κατασκευής του πλοίου. Για τη ναυπήγηση του πλοίου η ΔΕΠΑ έχει εξασφαλίσει επιπλέον 8,9 εκ. ευρώ από την Ευρωπαϊκή Ένωση, στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος BlueHubs που συντονίζει, με στόχο την επέκταση του υγροποιημένου φυσικού αερίου στις θαλάσσιες μεταφορές της Ανατολικής Μεσογείου.

Μετά την υπογραφή της συμφωνίας, ο κ. Ξιφαράς δήλωσε:

«Το νέο πλοίο θα εξυπηρετεί τις ανάγκες τροφοδοσίας, όχι μόνο του Πειραιά αλλά και των άλλων λιμανιών της Ελλάδας και αποτελεί ένα ακόμη αποφασιστικό βήμα στις προσπάθειες της ΔΕΠΑ να επεκτείνει τη χρήση του υγροποιημένου φυσικού αερίου στη ναυτιλία  της Ανατολικής Μεσογείου, δημιουργώντας μια ολοκληρωμένη και αποτελεσματική εφοδιαστική αλυσίδα LNG.

Με στοχευμένες επενδύσεις σαν και αυτή, αλλά και πολυεπίπεδες διεθνείς συνεργασίες, η ΔΕΠΑ υποστηρίζει τόσο τα μεγάλα λιμάνια, όσο και τα πλοία της ευρύτερης περιοχής προκειμένου να περάσουν στην εποχή του LNG, συμβάλλοντας στην προστασία του περιβάλλοντος και την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας για την Ελληνική Ναυτιλία και τα λιμάνια της Χώρας μας.»

Ο Αντιπρόεδρος της ΕΤΕπ κ. Andrew McDowell δήλωσε:

«Η συνεργασία της ΕΤΕπ με τη ΔΕΠΑ στο πλαίσιο του έργου αυτού είναι ιδιαίτερα σημαντική για την υποστήριξη του κοινού μας στόχου που είναι η προώθηση της πράσινης ναυτιλίας στα ελληνικά και διεθνή ύδατα. Το νέο πλοίο που θα χρηματοδοτηθεί από την ΕΤΕπ θα προσφέρει ένα εναλλακτικό καύσιμο για τα πλοία στο Αιγαίο και στην Ανατολική Μεσόγειο»

 



ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

-A +A

Σχετικά άρθρα