Ο Δήμος Λάρνακας προωθεί τη χρήση εναλλακτικών μέσων μετακίνησης
Νέα μέτρα με στόχο την εναλλακτική διακίνηση κατά τη διάρκεια ολόκληρου του χρόνου, στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κινητικότητας που πραγματοποιείται από τις 16 – 22 Σεπτεμβρίου, εξήγγειλε πρόσφατα ο Δήμαρχος Λάρνακας Ανδρέας Λουρουτζιάτης.
Η Λάρνακα, δήλωσε ο κ. Λουρουτζιάτης, με την χαμηλή τοπογραφία της αλλά και τις μικρές αποστάσεις από σημείο σε σημείο, έχει όλα τα φόντα για να στηρίξει τις φιλοδοξίες της που είναι η εξέλιξή της σε πόλη των εναλλακτικών μέσων μετακίνησης, δηλαδή του ποδηλάτου, των αυτοκινήτων χαμηλών εκπομπών ρύπων, των μέσων μαζική συγκοινωνίας και φυσικά του περπατήματος».
Πρόσθεσε πως o Δήμος Λάρνακας έχει υιοθετήσει διάφορα μέτρα τα οποία θα παραμείνουν σε ισχύ και μετά το τέλος της Εβδομάδας Κινητικότητας. Συγκεκριμένα «έχει ετοιμαστεί ένα φιλμάκι με τον τίτλο “Larnaka, it’s your move”. Σε συνεργασία με την εταιρεία ZEDEM δημιουργήσαμε ένα φιλμάκι μέσα από το οποίο ο κάθε ένας μας θα δει τον εαυτό του πρωταγωνιστή! H εν λόγω δράση χρηματοδοτήθηκε ειδικά για την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας από την Ευρωπαϊκή Ένωση, μέσω του Europe Direct Λάρνακας».
Ο Σεπτέμβριος του 2013 μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2014 έχει ονομαστεί «Ετος Αειφόρου Κινητικότητας για τον Δήμο Λάρνακας» και αυτό όπως εξήγησε ο Δήμαρχος «συνεπάγεται δουλειά για νέα έργα, δηλαδή συσκέψεις και επαφές με αρμόδιους φορείς και υπηρεσίες, σωστό προγραμματισμό δηλαδή δημιουργία ατζέντας για την χρονιά που θα ακολουθήσει, ενεργή εμπλοκή στην οργάνωση του συστήματος των δημόσιων συγκοινωνιών, δράσεις προς όφελος της οδικής ασφάλειας για όλους του χρήστες του οδικού δικτύου, διασφάλιση λειτουργικής και ασφαλούς πρόσβασης ατόμων με ειδικές ανάγκες σε περιοχές αυξημένης κίνησης καθώς και εξωραϊστικές παρεμβάσεις για ποιοτική αναβάθμιση του αστικού χώρου».
Ακόμα έχει δημιουργηθεί ένα σχέδιο με τίτλο «Door to door» με απώτερο στόχο την ενημέρωση και την ενεργή εμπλοκή πολιτών, σχολείων, σημαντικών φορέων, οργανισμών, υπηρεσιών και η δραστηριοποίηση τους προς την κατεύθυνση της αειφόρου κινητικότητας.
Όπως εξήγησε ο Δήμαρχος Λάρνακας «αρμόδιοι Λειτουργοί της Ομάδας Εργασίας Αειφόρου Κινητικότητας του Δήμου Λάρνακας σε συνεργασία με την εταιρεία αστικών λεωφορείων ΖΗΝΩΝ θα καταβάλουν προσπάθεια να δώσουν την δυνατότητα στους πολίτες να γνωρίσουν τα δρομολόγια που τους εξυπηρετούν για τις καθημερινές τους διακινήσεις. Η δράση θα ξεκινήσει να εφαρμόζεται από τον Δήμο κατά την διάρκεια της εβδομάδας κινητικότητας με στόχο όλοι οι υπάλληλοι να ενημερωθούν και να επιλέξουν τις διαδρομές που τους εξυπηρετούν, ειδικά για την προσέλευση τους στην εργασία τους».
Ακόμα θα δημιουργηθεί ολοκληρωμένο δίκτυο ποδηλατοδρόμων αφού σύμφωνα με τον κ. Λουρουτζιάτη «η πόλη της Λάρνακας έχει όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που θα την βοηθήσουν να εξελιχθεί σε πόλη ποδηλάτου. Οι ελλείψεις στις υποδομές δεν έδωσαν και πολλά περιθώρια στην χρήση του ποδηλάτου ως εναλλακτικό μέσο μετακίνησης, ωστόσο υπάρχουν οι άνθρωποι που το τολμούν και μια μεγάλη μερίδα ανθρώπων που το επιθυμούν».
Σημείωσε επίσης πως «με την ολοκλήρωση των έργων της οδού Πιαλέ Πασιά και της λεωφόρου Γεώργιου Χριστοδουλίδη καθώς και τα έργα που προωθεί ο Δήμος, σε συνεργασία με το Τμήμα Δημοσίων Έργων για τη δημιουργία ειδικής λωρίδας ποδηλάτου σε όλο το μήκος του οδικού άξονα Λάρνακας Δεκέλειας και την χωροθέτηση ποδηλατόδρομου στις λεωφόρους Αρτέμιδος και Νίκου και Δέσποινας Παττίχη, αναμένεται ότι περί τα τέλη του 2014 θα υπάρχει ολοκληρωμένο δίκτυο 30 χιλιομέτρων περίπου».
Ο Δήμος Λάρνακας «σε συνεργασία με την Ολλανδική Πρεσβεία, περί τα τέλη του τρέχοντος έτους και με την βοήθεια εμπειρογνωμόνων, θα προωθήσει λεπτομερή σχεδιασμό ρυθμιστικού σχεδίου για την δημιουργία ολοκληρωμένου δικτύου ποδηλατοδρόμων πέραν των 50 χιλιομέτρων».
Όπως ανέφερε ο κ. Λουρουτζιάτης «το Σύστημα Κοινόχρηστων Ποδηλάτων είναι στις προτεραιότητες του Δήμου και η εφαρμογή του αναμένεται πριν τα τέλη του 2014. Στα πλαίσια της προσπάθειας του Δήμου Λάρνακας για προώθηση του ποδηλάτου ως εναλλακτικό μέσο μετακίνησης, αναψυχής και άθλησης θα παρέχει δωρεάν την δυνατότητα μεταφοράς των ποδηλάτων που χρειάζονται επιδιόρθωση/συντήρηση από το χώρο διαμονής του «πελάτη» σε συνεργείο επιδιόρθωσης ποδηλάτων».
Θα γίνουν επίσης ειδικές ρυθμίσεις στα υπηρεσιακά αυτοκίνητα του Δήμου ώστε να χρησιμοποιούν βιοκαύσιμα, αφού στόχος του Δήμου Λάρνακας «είναι το καύσιμο που θα χρησιμοποιείται, μετά από ειδική προσαρμογή που θα γίνει στο στόλο των απορριμματοφόρων του, να αποτελείται σε ποσοστό 20% από βιοκαύσιμο (biofuel)».
Ακόμα θα δημιουργηθούν «Ειδικοί Χώροι στάθμευσης για αυτοκίνητα χαμηλής εκπομπής ρύπων (συγκέντρωση διοξειδίου του άνθρακα όχι μεγαλύτερη από 120 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο). Δηλαδή σε οργανωμένους χώρους στάθμευσης θα καθοριστούν ειδικοί χώροι στάθμευσης για υβριδικά και οικολογικά αυτοκίνητα, με ειδική σήμανση κατά παρόμοιο τρόπο που γίνεται η σήμανση για οχήματα αναπήρων».
Μεταξύ άλλων προωθείται η τοποθέτηση τεσσάρων σταθμών επισκευής ποδηλάτων σε στρατηγικά σημεία της πόλης για την εξυπηρέτηση έκτακτων περιστατικών και πολύ σύντομα αναμένεται να γίνει η τοποθέτηση των δύο πρώτων σταθμών, ένα στον παραλιακό πεζόδρομο του Μακένζυ και ενός στην πλατεία Ευρώπης.
Ακόμα προωθείται η τοποθέτηση ποδηλατοστασίων στο χώρο στάθμευσης της Δημοτικής Αγοράς, στη Δημοτική Βιβλιοθήκη και σε άλλους επιλεγμένους χώρους. Επίσης θα δημιουργηθεί σελίδα κοινωνικής δικτύωσης στο FACEBOOK: “Larnaka - European Mobility Week» στην οποία θα αναρτάται υλικό από τις δράσεις και εκδηλώσεις του θεσμού.
Ο Δήμος Λάρνακας, συνέχισε ο κ. Λουρουτζιάτης «με την έκδοση πολεοδομικών αδειών θέτει ειδικούς όρους για τοποθέτηση ποδηλατοστασίων, παροχή ποδηλάτων από μικρές ξενοδοχειακές μονάδες και άλλες επιχειρήσεις καθώς και υποδομές ενημέρωσης για τις διαδρομές των λεωφορείων. Επίσης προωθείται η δημιουργία ποδηλατικού πάρκου και Πάρκου Αειφόρου Κινητικότητας και σε συνεργασία με το Υπουργείο εσωτερικών εξετάζονται πιθανές χωροθετικές λύσεις για την δημιουργία θεματικών αστικών πάρκων με ιδιαίτερη έμφαση στο ποδηλατικό πάρκο και πάρκο αειφόρου κινητικότητας».
Ο Δήμαρχος Λάρνακας ανέφερε ότι από αυτή την εβδομάδα και «για 365 ημέρες, η πόλη μας υποδέχεται έναν ιδιαίτερο καλεσμένο, τον GoGo, τον οποίο ο κόσμος θα αρχίσει να βλέπει να πρωτοστατεί σε εκδηλώσεις και δραστηριότητες του Δήμου, να επισκέπτεται ευαγή ιδρύματα, δημόσιους οργανισμούς και σχολεία, μεταφέροντας τα μηνύματα της αειφόρου κινητικότητας».
Η Λάρνακα, κατέληξε «με το πλούσιο πρόγραμμα ενεργειών της εξελίσσεται σε μία υπερσύγχρονη ευρωπαϊκή πόλη και τα μεγάλα κατασκευαστικά έργα τα οποία έχουν σχεδιαστεί και θα υλοποιηθούν σταδιακά, υπόσχονται άνεση στους δημότες της Λάρνακας και καλύτερη ποιότητα ζωής».
(Φιλελεύθερος)