Skip to main content
Menu

Μ. Καϊταντζίδης: Παραδόσεις αερίου κατά... παραγγελία από τη ΔΕΠΑ

Την τροφοδοσία μεγάλων καταναλωτών που βρίσκονται εκτός των δικτύων φυσικού αερίου, θα μπορεί να αναλάβει η ΔΕΠΑ, η οποία έλαβε τη σχετική άδεια από τη ΡΑΕ με τροποποίηση της αρχικής της άδειας προμήθειας.

Συγκεκριμένα η ΔΕΠΑ, αξιοποιώντας την τεχνολογία συμπιεσμένου φυσικού αερίου – CNG, θα είναι σε θέση να τροφοδοτήσει βιομηχανίες και άλλους μεγάλους καταναλωτές σε περιοχές που δεν έχουν συνδεθεί με το δίκτυο.

Το συμπιεσμένο φυσικό αέριο θα μεταφέρεται οδικώς σε ειδικά δοχεία μεγάλης χωρητικότητας. Σε πρώτη φάση, για την πλήρωση των δοχείων, η ΔΕΠΑ θα χρησιμοποιεί τους Σταθμούς Εφοδιασμού Λεωφορείων στην Ανθούσα και στα Άνω Λιόσια στην Αττική, όπως και στην Πυλαία Θεσσαλονίκης.

Ωστόσο και σύμφωνα με τη νέα άδεια, η ΔΕΠΑ θα μπορεί να εγκαταστήσει αντίστοιχες εγκαταστάσεις φόρτωσης και σε άλλα σημεία του δικτύου μεταφοράς φυσικού αερίου, ενώ σε όλες τις περιπτώσεις προκειμένου να ξεκινήσει τη δραστηριότητα αυτή, θα πρέπει στις εγκαταστάσεις πλήρωσης να τοποθετηθούν από το Διαχειριστή του Συστήματος Μεταφοράς Φυσικού Αερίου –ΔΕΣΦΑ οι κατάλληλες και εγκεκριμένες μετρητικές διατάξεις.

Επίσης η άδεια επισημαίνει ότι επειδή για την ίδια δραστηριότητα ενδέχεται να θέλουν να επεκταθούν και άλλοι προμηθευτές φυσικού αερίου, η ΔΕΠΑ πριν από κάθε αίτημα οφείλει να ενημερώνει τη ΡΑΕ για τις ενέργειες στις οποίες προβαίνει ενώπιον του αντίστοιχου Διαχειριστή, ώστε να διασφαλίζεται η ισότιμη μεταχείριση τυχόν άλλων εταιρειών που ασκούν ή προτίθενται να ασκήσουν την αντίστοιχη δραστηριότητα στο μέλλον.

Σημειώνεται ότι η τροφοδοσία μεγάλων καταναλωτών ή απομονωμένων αστικών δικτύων με συμπιεσμένο φυσικό αέριο, είναι ιδιαίτερα διαδεδομένη σε ΗΠΑ και Ευρώπη, καθώς προσφέρει μεγάλη ευελιξία στην προμήθεια, χωρίς να απαιτούνται υψηλές επενδύσεις σε αγωγούς μεταφοράς.

Στην Ελλάδα η χρήση της τεχνολογίας συμπιεσμένου φυσικού αερίου περιορίζεται για την ώρα στην τροφοδοσία αστικών λεωφορείων και απορριμματοφόρων στην Αττική και την Θεσσαλονίκη, ενώ ελάχιστα είναι ακόμη, τα επιβατικά οχήματα που μπορούν να χρησιμοποιήσουν φυσικό αέριο. Ωστόσο υπάρχουν αιτήματα βιομηχανιών για την τροφοδοσία τους με συμπιεσμένο φυσικό αέριο, με το οποίο θέλουν να υποκαταστήσουν για λόγους περιβαλλοντικούς ή οικονομικούς, καύσιμα όπως το μαζούτ, ή το LPG (υγραέριο).

Τέλος να σημειωθεί ότι εν αναμονή της έκδοσης της άδειας από τη ΡΑΕ, η ΔΕΠΑ προχώρησε σε έρευνα αγοράς για την απόκτηση του κατάλληλου εξοπλισμού και για τη μεταφορά του συμπιεσμένου φυσικού αερίου.

(Euro2day, 13/5/2015)

ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

-A +A

Σχετικά άρθρα