Skip to main content
Menu

Καραγιαννάκος (ΔΕΠΑ): Ο East Med είναι βιώσιμος τεχνικά και οικονομικά

Στις προοπτικές μεταφοράς του αερίου της Αν. Μεσογείου και της Μέσης Ανατολής προς την Ευρώπη αναφέρθηκε ο Συντονιστής Διευθυντής Διεθνών Δραστηριοτήτων της ΔΕΠΑ, Κ. Καραγιαννάκος, μιλώντας σήμερα στο ελληνοαραβικό συνέδριο.

Ο ίδιος χαρακτήρισε το αέριο της Μέσης Ανατολής και της Β. Αφρικής ως απαραίτητο για την Ευρώπη. Έφερε ως παράδειγμα τη συνεργασία της ΔΕΠΑ με την αλγερινή Sonatrach, η οποία προμηθεύει το 13,5% του αερίου της χώρας μας μέσω του LNG με διμερές συμβόλαιο που διαρκεί ως το 2021. Όπως δήλωσε, «η ΔΕΠΑ έχει εξαιρετικές σχέσεις με τη Sonatrach και θέλουμε να επεκτείνουμε το συμβόλαιο και τη συνεργασία μας».

Ο κ. Καραγιαννάκος πρόσθεσε ότι η διοίκηση της ΔΕΠΑ έχει προτεραιότητα την ανάπτυξη των σχέσεων με τους ξένους εταίρους της, καθώς η εξασφάλιση διαφοροποιημένων πηγών αερίου είναι κρίσιμης σημασίας. Τόνισε επίσης ότι μέσα στα επόμενα 15 χρόνια, η Ελλάδα θα χρειαστεί περισσότερο αέριο, μέσω και της επέκτασης του εγχώριου δικτύου από τη ΔΕΠΑ. Η κίνηση αυτή αναμένεται να δημιουργήσει 50.000 νέες συνδέσεις και να αυξήσει τη ζήτηση κατά 0,6 δις. κ.μ.

Καθώς η ΔΕΠΑ έχει θέσει ως στόχο να γίνει η Ελλάδα χώρα εισόδου για το αέριο της ευρύτερης περιοχής, υιοθετεί μια εξωστρεφή στρατηγική με έμφαση στα έργα υποδομών. Ένα τέτοιο έργο είναι ο IGB που θα λειτουργεί σε συνεργασία με το τερματικό της Ρεβυθούσας και μελλοντικά της Αλεξανδρούπολης. Όπως δήλωσε ο κ. Καραγιαννάκος, «το market test ολοκληρώνεται στα τέλη του μήνα, η κατασκευή προβλέπεται να ξεκινήσει στο β’ τρίμηνο του 2017 και το πρώτο αέριο θα μεταφερθεί το 2019».

Επίσης, η ΔΕΠΑ προωθεί το Νότιο Αγωγό σε συνεργασία με τη Gazprom και την Edison, ενώ βασικός στόχος είναι η μεταφορά του αερίου της Αν. Μεσογείου προς την Ευρώπη μέσω του αγωγού East Med. Υπογράμμισε ότι ο Νότιος Διάδρομος δεν αφορά μονάχα την μεταφορά του αερίου της Κασπίας, αλλά και άλλων πηγών όπως η Αν. Μεσόγειος και η Μέση Ανατολή.

Όπως εξήγησε ο κ. Καραγιαννάκος, «το αέριο του East Med θα χρειαστεί να είναι ανταγωνιστικό. Οι πρόσφατες μελέτες που ολοκληρώθηκαν έδειξαν ότι ο αγωγός είναι τεχνικώς και οικονομικώς βιώσιμος, ενώ προσφέρει ανταγωνιστικά τέλη μεταφοράς».

Τέλος, ο κ. Καραγιαννάκος χαρακτήρισε τον ρόλο του αραβικού αερίου ως καθοριστικό προς την ενίσχυση της ευρωπαϊκής ενεργειακής ασφάλειας».

ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

-A +A

Σχετικά άρθρα