Skip to main content
Menu

Δέσμευση 9 εκατ. ευρώ για την ενίσχυση 150 δήμων μέσω του Πράσινου Ταμείου

"Tο υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, μέσω του Πράσινου Ταμείου που εποπτεύει και χρησιμοποιεί και ως εργαλείο παρέμβασης και χρηματοδότης διαφόρων περιβαλλοντικών δραστηριοτήτων, έχει δεσμεύσει ήδη 9 εκατομμύρια ευρώ για την ενίσχυση 150 δήμων της χώρας ώστε να προχωρήσουν στην εκπόνηση σχεδίων βιώσιμης αστικής κινητικότητας", δήλωσε σήμερα το μέλος του Δ.Σ. του "Πράσινου Ταμείου", Σπύρος Ψαρούδας, μιλώντας σε συζήτηση στρογγυλής τραπέζης, που πραγματοποιήθηκε στο Εθνικό Κέντρο Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ), στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού έργου "Reform" για την υλοποίηση σχεδίων βιώσιμης αστικής κινητικότητας (ΣΒΑΚ).

Ο κ. Ψαρούδας, διευκρίνισε ότι τα σχέδια αυτά είναι ένα νέο εργαλείο σχεδιασμού των μεταφορών που προωθείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση, κατ΄ αρχήν γιατί τα παραδοσιακά μελετητικά εργαλεία όπως οι κυκλοφοριακές μελέτες και παρεμβάσεις εμφανίζονται ως ανεπαρκή για να αντιμετωπίσουν τις σύγχρονες προκλήσεις μέσα από μια φιλική προσέγγιση στο περιβάλλον και τις τοπικές κοινωνίες.

"Θέλουμε να δημιουργηθεί μια δεξαμενή έργων που θα μπορούν να χρηματοδοτηθούν μέσα και από ευρωπαϊκά προγράμματα και από το πράσινο ταμείο", είπε, όπως μεταδίδει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, και διευκρίνισε ότι τα σχέδια βιώσιμης αστικής κινητικότητας, που πρέπει πλέον να αποτελέσουν στρατηγική επιλογή για τους ΟΤΑ της χώρας, έχουν στόχο την πιο βιώσιμη και διακριτική παρουσία του αυτοκινήτου, τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας, την προώθηση της ηλεκτροκίνησης, την ενίσχυση των συγκοινωνιών, την προώθηση της χρήσης ποδηλάτου και των μετακινήσεων πεζή.

Από την πλευρά του ο αντιπεριφερειάρχης Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, Κώστας Γιουτίκας, μιλώντας σε εσπερίδα, στο πλαίσιο του προγράμματος "Reform", για τη χρήση τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών για τη συλλογή κυκλοφοριακών δεδομένων και την επικοινωνία με τους πολίτες, χαρακτήρισε ανοιχτή πληγή τα κυκλοφοριακά προβλήματα στα αστικά κέντρα της περιφέρειας. "Κάθε χρόνο περισσότερα από 16.000 έως 20.000 νέα αυτοκίνητα προστίθενται στο στόλο της Κεντρικής Μακεδονίας. Το ποσοστό χρήσης του ΙΧ αυτοκινήτου ανέρχεται στο 65% με μέση πληρότητα 1,44 ατόμων ανά όχημα, σε αντίθεση με το ποσοστό χρήσης των μέσων μαζικής μεταφοράς, που είναι στο πολύ χαμηλό επίπεδο του 35%. Η ενεργειακή κατανάλωση από τις μεταφορές φτάνει κατά μέσο όρο τους 851.029 τόνους πετρελαίου ετησίως, κάτι που αντιστοιχεί στο 40% της συνολικής κατανάλωσης ενέργειας", ανέφερε χαρακτηριστικά και τόνισε ότι για την Περιφέρεια θεωρείται πλέον μονόδρομος η είσοδος στην εποχή της βιώσιμης κινητικότητας και η υιοθέτηση όλων των καλών πρακτικών, που θα οδηγήσουν στην αναστροφή αυτής της κατάστασης.

Για τη συμμετοχή της Περιφέρειας στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα, που θα διαρκέσει τα επόμενα τέσσερα χρόνια, είπε ότι στόχος της είναι το 2020 να έχουν ΣΒΑΚ στο σύνολό τους τα μεγάλα αστικά κέντρα της Κεντρικής Μακεδονίας. Σε αυτό το μήκος κύματος, υπογράμμισε ότι οι τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιών, αποτελούν τη ραχοκοκαλιά καινοτόμων λύσεων για τη συλλογή δεδομένων, την παρακολούθηση της κυκλοφορίας, αλλά και χρήσιμα εργαλεία αξιολόγησης των διαφόρων προτεινόμενων μέτρων και δράσεων.

Στη σημασία του ευρωπαϊκού προγράμματος για την υιοθέτηση καλών πρακτικών, αναφέρθηκε η Γεωργία Αϋφαντοπούλου, Διευθύντρια ερευνών του Ινστιτούτου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΙΜΕΤ) του ΕΚΕΤΑ. Η συντονίστρια του έργου "Reform", Μαρία Μορφουλάκη, τόνισε, εξάλλου, ότι στο εταιρικό σχήμα συμμετέχουν ως επικεφαλής εταίρος το Ινστιτούτο Μεταφορών σε πολύ στενή συνεργασία με την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας για την υλοποίηση του σχεδίου δράσης, και αντίστοιχοι φορείς από την Ιταλία, την Αγγλία και την Ολλανδία. Ειδικότερα, θα γίνουν τέσσερα σχέδια δράσης που θα υλοποιηθούν ενώ ειδικά για την Κεντρική Μακεδονία η Περιφέρεια θα εξετάσει την αξιοποίηση, μέσα από ένα σχέδιο βιώσιμης αστικής κινητικότητας, νέων τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών που συλλέγουν δεδομένα σχετικά με τον έλεγχο των φαναριών και της σηματοδότησης στη μητροπολιτική ενότητα Θεσσαλονίκης. Στο σημείο αυτό έδωσε έμφαση στο ρόλο ενός τοπικού δικτύου φορέων στο οποίο περιλαμβάνονται οι δημόσιες συγκοινωνίες, τα ταξί, οι ενώσεις ποδηλατιστών κ.α.

Σημειώνεται, ότι οι 38 δήμοι της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας θα κληθούν να συνδράμουν,στο πλαίσιο του προγράμματος "Reform", που ξεκίνησε επίσημα τον περασμένο Ιανουάριο.

ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

-A +A

Σχετικά άρθρα