Skip to main content

Απ. Λυκεσάς: Γιατί μένει από καύσιμα ο Δήμος Θεσσαλονίκης

Τελικά ούτε καμιά «ιδιοτροπία» της επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου ήταν, όπως διαδιδόταν, ούτε καμιά δημοσιογραφική «κακεντρέχεια» όπως ψιθυριζόταν. Οι τρεις διαδοχικές αρνήσεις της παρέδρου να υπογράψει το ένταλμα για την πληρωμή του προμηθευτή είχαν βάση, όπως η ίδια η διοίκηση του δήμου Θεσσαλονίκης παραδέχθηκε στην τελευταία συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου.

Το γεγονός ότι σήμερα ο δήμος κινδυνεύει να μείνει από καύσιμα –αφού ο προμηθευτής τα δίνει... στάγδην– οφείλεται στο απλό και αναντίρρητο χρόνιο πρόβλημα της ύπαρξης ενός απαρχαιωμένου συστήματος εισροών και ενός ανύπαρκτου συστήματος εκροών. Σ’ αυτά προστίθεται και η καταγγελία του δημοτικού συμβούλου της «Ανοιχτής Πόλης» Γιώργου Αβαρλή ότι «το νέο σύστημα εισροών-εκροών, η τοποθέτηση του οποίου ολοκληρώνεται μέχρι τα τέλη Μαρτίου, είναι υπερκοστολογημένο αν και ήδη η τοποθέτησή του καθυστέρησε για τρία χρόνια». Όπως λέει ο κ. Αβαρλής στην «Εφ.Συν.» προσκομίζοντας και όλα τα σχετικά έγγραφα των διαγωνισμών «η προκήρυξη έγινε στις αρχές του 2016 για ποσό 108 χιλιάδων ευρώ, ανατέθηκε για... 50.000 ενώ μια απλή έρευνα στο διαδίκτυο δείχνει πολύ μικρότερα ποσά».

Το ζήτημα είναι ότι οι τέσσερις κούτες με έγγραφα που προσκομίστηκαν από τον δήμο στην Επίτροπο προκειμένου να υπογράψει το ένταλμα των 90.000 για τον προμηθευτή καυσίμων κρίθηκαν ανεπαρκή και επιστράφηκαν στο δήμο με νέο, τρίτο κατά σειρά από τον περασμένο Δεκέμβριο, έγγραφο με παρατηρήσεις. Κι αυτό παρά το γεγονός ότι το σαφές δίλημμα που η Επίτροπος αντιμετωπίζει είναι, αν χάρη της νομιμότητας θα αφήσει τον δεύτερο δήμο της χώρας χωρίς καύσιμα ή αν θα κλείσει τα μάτια μπρος στο κενό των δικαιολογητικών. Διότι αν δύο μήνες μετά τις πρώτες παρατηρήσεις ο δήμος δυσκολεύεται να βρει στοιχεία του περασμένου καλοκαιριού τι (δεν) θα έβρισκε ένας έλεγχος για τα προηγούμενα χρόνια;

Πέρα από τα σχόλια του κ. Αβαρλή στο περασμένο συμβούλιο ότι «ο δήμος κάνει τον τροχονόμο στα απανωτά σημειώματα της Επιτρόπου», ιδιαίτερη και ξεχωριστή αξία αποκτά η εξιστόρηση των γεγονότων από τον αντιδήμαρχο καθαριότητας Θανάση Παππά. Σύμφωνα με τον κ. Παππά κατ’ αρχήν «δεν υπάρχει θέμα κακοδιαχείρισης» αλλά «για να αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα θα πράξουμε... οι τεχνικές και οικονομικές υπηρεσίες πρέπει να ανταποκριθούν στο αίτημα της Επιτρόπου για να μην έχουν/με πρόβλημα» και, τέλος, «από τον επόμενο ανεφοδιασμό θα προσάπτονται τα στοιχεία». 

Κατά τον αντιδήμαρχο το πρόβλημα είχε να κάνει με τις υπερκαταναλώσεις κάποιων οχημάτων και γι αυτό τώρα έγινε η σχετική αίτηση που προβλέπεται από τον νόμο για την έγκρισή τους από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση. Το ερώτημα γιατί δεν γινόταν αυτό το προηγούμενο διάστημα θα περιμένει απάντηση. Η παραδοχή όμως του προβλήματος συνοδεύτηκε και με μερικές ακόμη άγνωστες μέχρι τώρα λεπτομέρειες. Σύμφωνα με τον κ. Παππά «η τιμολόγηση γινόταν λανθασμένα, με διαφορετικό τρόπο (με τιμές λιανικής και όχι χονδρικής) από αυτόν που οριζόταν στη σύμβαση με αποτέλεσμα τα τιμολόγια να επιστραφούν στην ανάδοχο εταιρεία» ή, άλλως πως «υπήρχαν προβλήματα στο πως ο ανάδοχος αντιλαμβανόταν την διακήρυξη». 

(Η Εφημερίδα των Συντακτών)

ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

-A +A

Σχετικά άρθρα