Skip to main content

Αλ. Γκίτση: Σε αδιέξοδο και πάλι η ΕΒΖ

Στην κόψη του ξυραφιού βρίσκεται και πάλι η Ελληνική Βιομηχανία Ζάχαρης. Η εταιρεία αδυνατεί να εξυπηρετήσει τις υποχρεώσεις της, ο διεθνής διαγωνισμός για την πώληση των εργοστασίων της στη Σερβία δεν έχει προκηρυχθεί, ενώ ερωτηματικά έχει προκαλέσει στην αγορά ο "πήχης” που έχει μπει για το ελάχιστο τίμημα πώλησής τους, ποσό που υπολείπεται κατά 40 εκατ. ευρώ από την αποτίμηση που έχει γίνει. Στις αποθήκες της παραμένουν απούλητες ποσότητες ζάχαρης, ενώ την ίδια ώρα ελλοχεύει ο κίνδυνος να θεωρεί ως κρατική ενίσχυση η αδυναμία κάλυψης των οφειλών που έχει προς τις κρατικές ΔΕΠΑ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Σήμερα Δευτέρα η διοίκηση της εταιρείας θα προσπαθήσει να "κλείσει” το μέτωπο με τους τευτλοπαραγωγούς, που απειλούν με προσφυγή στη δικαιοσύνη, στην περίπτωση που δεν εξοφληθούν έως την Παρασκευή για την καμπάνια του 2015 και έως τις 30/12 για το μεγαλύτερος μέρος από τη φετινή. Η ΕΒΖ, η οποία οφείλει στους τευτλοπαραγωγούς 900.000 ευρώ από το 2015 και 11 εκατ. ευρώ από τη φετινή καμπάνια, προσανατολίζεται να πληρώσει τις οφειλές του 2015 μέσα τις επόμενες ημέρες και στις 15-20 Ιανουαρίου να τους εξοφλήσει για την καμπάνια του 2016.

Βέβαια ρευστό από την πώληση ζάχαρης, απ’ ό,τι φαίνεται δεν μπαίνει στα ταμεία της, ενώ οι ανάγκες που έχει για πληρωμές και αγορές δεν συμπίπτουν με τη ροή χρημάτων με βάση τη συμφωνία που έκανε με την Τράπεζα Πειραιώς, έλεγε στο Capital.gr κυβερνητικό στέλεχος.

Η ουσία είναι ότι στις αποθήκες της βιομηχανίας, βρίσκονται σήμερα 27.000 τόνοι ζάχαρης, οι οποίοι σύμφωνα με στελέχη της θα κατευθυνθούν σε ελληνικό σούπερ μάρκετ. Κάτι πάντως που δεν επιβεβαιώνεται από παράγοντες της αγοράς και τευτλοπαραγωγούς, οι οποίοι υποστηρίζουν πως η εταιρεία δεν μπορεί να προωθήσει τις συγκεκριμένες ποσότητες στην αγορά, γιατί απλά έχει χάσει την αγορά.

Αναφορικά με τον διεθνή διαγωνισμό για την πώληση των δύο εργοστασίων φιλέτων της στη Σερβία, αυτός ακόμη δεν έχει προκηρυχθεί, παρά τις δηλώσεις στελεχών της ότι θα γινόταν έως το τέλος Νοεμβρίου. Αυτό όμως δεν είναι το μοναδικό πρόβλημα. Σοβαρά ερωτηματικά έχουν προκαλέσει στην αγορά οι δηλώσεις ανώτατων στελεχών της βιομηχανίας για το τίμημα πώλησης των δύο εργοστασίων. Σύμφωνα λοιπόν με αυτές τις δηλώσεις, το ελάχιστο τίμημα που θα πρέπει να καταβάλλει κάποιος για να αποκτήσει τις δύο κερδοφόρες μονάδες της Σερβίας ανέρχεται στο ποσό των 25 εκατ. ευρώ.

"Το συγκεκριμένο ποσό είναι πολύ χαμηλό ακόμη και για τιμή εκκίνησης, τη στιγμή μάλιστα που τα εργοστάσια της Σερβίας έχουν αποτιμηθεί κοντά στα 70 εκατ. ευρώ", έλεγε στο Capital.gr στέλεχος της αγοράς το οποίο διερωτάται γιατί έπρεπε να μπει αυτός ο πήχης και τι εξυπηρετεί. 

Την ίδια στιγμή ελλοχεύει ο κίνδυνος να θεωρηθεί ως κρατική βοήθεια από τη Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Κομισιόν η αδυναμία κάλυψης των οφειλών που έχει η εταιρεία προς τις κρατικές ΔΕΠΑ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Στελέχη της ΕΒΖ υποστηρίζουν πως έχει γίνει ρύθμιση για τα 13 εκατ. ευρώ των παλαιών οφειλών. Αντίθετη άποψη έχουν κυβερνητικοί παράγοντες οι οποίοι υποστηρίζουν ότι δεν έχει υπάρξει ακόμη ρύθμιση για τις οφειλές προς τη ΔΕΠΑ οι οποίες αγγίζουν τα 10 εκατ. ευρώ ενώ αδιευκρίνιστο παραμένει τι γίνεται με τις τρέχουσες οφειλές. 

(capital.gr)

ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

-A +A

Σχετικά άρθρα